השוק

משלחת ישראלית יוצאת לביקור בזק בבית הלבן, זו הסיבה

שרת המדע, אורית פרקש-הכהן, תוביל משלחת ישראלית לביקור בזק בבית הלבן. המטרה - הגברת השיתוף הפעולה המחקרי טכנולוגי בין שתי המדינות
מערכת ice | 
הבית הלבן (צילום ויקיפדיה)
משלחת ישראלית בראשות שרת המדע, אורית פרקש-הכהן, וראש המל"ל אייל חולתא תצא היום (ראשון) לביקור בבית הלבן. המשלחת תצא על מנת להצליח להגיע לפתרון שתי שאלות. הראשונה, מדוע בעשור האחרון פחת שיתוף הפעולה המחקרי בין ישראל לארה"ב מ-27% ל-19% וזאת כאשר שיעור המחקרים הטכנולוגיים המשותפים בין ישראל למדינות אירופה (איחוד אירופי ובריטניה) צמח מ-53% ל-56%.
שאלה שנייה שתצטרך פתרון היא כיצד ייתכן שישנם רק ארבעה חוקרים ישראלים ב-NIST (המכון הלאומי האמריקאי לתקנים ולטכנולוגיה) בגוף המונה 3500 חוקרים. מדובר באחד המוסדות המובילים במחקר בתחומי הבינה המלאכותית והקוואנטום ומדובר באינטרס אסטרטגי של מדינת ישראל.

הצטרפותה של מדינת ישראל לתוכנית המחקר ופיתוח האירופית (הורייזון) כחברה מן המניין וכן החשש האמריקאי מזליגת טכנולוגיות רגישות ודאטה לסין או לרוסיה מצדה של ישראל הן שתי הסיבות אותן מעריכים בישראל שגרמו לירידה בשיעור שיתוף הפעולה המחקרי.
בחודש יולי האחרון נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, הגיע לביקור קצר בישראל וחתם על מחויבות ארה"ב להעמקת הדיאלוג האסטרטגי עם ישראל בתחום הטכנולוגיה לכינון שותפות בפיתוח טכנולוגיות קריטיות ולמציאת פתרונות לאתגרים בינלאומיים אחרים.
 
במסגרת הסיכומים שהגיעו ישנו שיתוף פעולה מחקרי ראשוני בתחום הקוונטום בחסות BSF (קרן המדע הדו לאומית). במסגרת ההסכם 20 מחקרים משותפים יזכו למענק של 3 מיליון שקל כל אחד בארבע השנים הקרובות. בעוד ישראל תממן 20 מיליון שקל מהתוכנית האמריקאים יממנו סכום כפול. כמו כן, סיכום נוסף היא כי NIST תיתן גישה לחוקרים ישראלים למעבדות פדרליות ולתשתיות מחקר שפותחו שם וכן מספר החוקים והפוסט-דוקטורנטים הישראלים בגופי מחקר בארה"ב יגדל.
מצדה של ארה"ב דרשו כי יהיה מנגנון שיבטיח הגנה על תוצרי המחקרים המשותפים וזאת במטרה למניעת זליגה שלהם למדינות זרות בדגש על סין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה