השוק

בכיר בפד בביקורת על העלאות הריבית: "עלולים להיות זעזועים"

נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו חושש מהעלאות ריבית חריפות של הפד בניסיון להתמודד עם האינפלציה בארה"ב. הוא "אופטימי אך זהיר" בנוגע לסיכויים להימנע ממיתון
מערכת ice | 
צילום עדי ישראל פלש 90
לאחר ששורה של פקידים מהפד אמרו שהם ממשיכים לשים בראש סדר העדיפויות את המלחמה באינפלציה, נשיא הבנק הפדרלי של שיקגו, צ'רלס אוונס, התראיין ל-CNBC והביע חשש מהעלאות ריבית מהירות וחריפות מדי של הפד במטרה להתמודד עם האינפלציה הגבוהה. אוונס אמר שהוא "אופטימי אך זהיר" באשר לסיכויים של ארה"ב להימנע ממיתון, והוא חושש שהבנק המרכזי לא מחכה מספיק כדי להעריך את השפעת העלאות הריבית. 
בזמן שבכירי הפד אמרו שימשיכו להעלות את שיעור הריבית מעל לשיעורה הנוכחי שעומד על 3.25%-3%, הבנק המרכזי העלה את שיעור הריבית ב-0.75% בפעם השלישית ברציפות. לדברי אוונס, שאמור לפרוש מתפקידו בתחילת השנה הבאה, יש דיבורים על העלאת הריבית עד ל-4.5%-4.25% עד סוף השנה, כך שאין אפשרות לבחון את הדברים בהדרגה. 
עוד אמר אוונס: "התחזיות החציוניות אמורות להגיע לשיא עד מרץ, ואני חושב שאנחנו בדרך לשיעורי שיא" והוסיף: "זה פותח פתח לתעסוקה ועשוי לייצב את העניינים אבל עלולים להיות זעזועים וקשיים נוספים בהמשך".
 
כזכור, לאחרונה נרשמה מגמה שלילית במיוחד בבורסות באסיה בעקבות החלטת ריבית הפד שהסתיים בירידות חזקות. מדד נאסד"ק נפל ב-1.8%, דאו ג'ונס ו-S&P 500 ירדו ב-1.7% מדד ניקיי יורד בכמעט אחוז, האנג סנג נחתך ב-1.8%, קוספי נחלש ב-1.1%, שנחאי יורד ב-0.3%. העלאת הריביות קורית גם באנגליה, שם הבנק המרכזי העלה את הריבית בכ-50 נקודות בסיס. ביפן היתה העלאה של 1%, בשבדיה 0.75% וביפן הבנק המרכזי השאיר את המדיניות המרחיבה ללא שינוי, ובכלל זה ריבית שלילית של 0.1%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה