השוק

בנק לאומי מזהיר: בעיות מבניות יעלו שוב את מחירי הנפט

הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעריך שהנפט ימשיך להיסחר בטווחים של 90 עד 100 דולר לחבית בעתיד הנראה לעין; בפמן מעריך ששורה של לחצים יפעלו בכיוונים מנוגדים אבל הלחץ על מחירי הנפט ימשיך בטווח הזמן הקרוב
ניצן כהן | 
גיל בפמן הכלכלן הראשי של בנק לאומי (צילום אורן דאי, פלאש 90, Magma Images)
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, גיל בפמן, מעריך שעתיד הקרוב ימשיך הנפט להיסחר בטווחים של 90 עד 100 דולר לחבית וזאת בשל שורה ארוכה של גורמים שפועלים בכיוונים מנוגדים. כך למשל תהליך שחרור הנפט ממלאים האסטרטגיים יגיע לסיומו עד לסוף השנה אולם לאחריו עשוייה ארה"ב לחזור לרכוש נפט למלאים בגלל המחירים הנמוכים.
"תהליך השיחרור של נפט גולמי מן הרזרבה האסטרטגית של ארה"ב מתוכנן להסתיים עד לסוף השנה וארה"ב אף מתכננת הגדלה מחודשת של המלאים בהמשך. מנגד, חולשת הפעילות הכלכלית מפחיתה את הביקושים הגלובליים לנפט ועשויה למנוע עלייה חוזרת במידה משמעותית של מחיר הנפט לרמות השיא שהיו בחודשים האחרונים" אומר בפמן.
"עם ההתאוששות הכלכלית, הביקושים והבעיות המבניות בשוק צפויים לחזור ולהעלות את מחיר הנפט, בשל היעדר השקעות הון מספיקות אשר יתמכו בגידול קיבולת היצור. להערכתנו, מחיר חבית נפט מסוג Brent ישאר סביב 90-100 דולר בעתיד הנראה לעין".  
באשר לשבוע החולף, תנודתיות זו נבעה מגורמים רבים, ביניהם: חולשת הפעילות הכלכלית הגלובלית; חשש מפני כניסה למיתון באירופה והאטה ניכרת של הצמיחה בארה"ב, חששות לירידה בביקושים של סין על רקע עליית התחלואה באזורים מסוימים במדינה והמשך נקיטת מדיניות "אפס קורונה", הגידול בתפוקת הנפט של ערב הסעודית, התכנית של המעצמות להטלת "מחיר תקרה" על הנפט הרוסי,  היחלשות הדולר בעולם, ירידת מידת הסבירות לגבי הגעה להסכם גרעין עם איראן, והעלייה בהיתכנות לחידוש המלאים במאגרי החירום של ארה"ב.
"ארה"ב מעריכה כי רוסיה תאלץ לשתף פעולה עם המדינות המערביות, על מנת שהיא תוכל לשמר את הפעילות בסקטור האנרגיה. זאת, מאחר והודו, סין וטורקיה, שהן כבר היום יבואניות גדולות של נפט רוסי, יתקשו מאוד בהגדלה נוספת של הייבוא של נפט רוסי, ואז רוסיה לא תוכל להרשות לעצמה שלא לספק נפט למדינות שישתתפו בקואליציה לאכיפת מחיר התקרה" אומר בפמן.
"במצב כזה, יצור הנפט של רוסיה עלול להתכווץ בראשית 2023 בכ-2 מיליון חביות ביום. עם זאת, קיים סיכון כי רוסיה תדבק בעמדתה, לפחות בטווח הקצר, ולא תספק נפט למדינות שישתתפו בקואליציה לאכיפת מחיר התקרה. סיכון זה הינו משמעותי לטווח הקצר בשל השפעתו על אספקת אנרגיה לאירופה בעונת החורף הקרבה ובפרט לאור המחסור החמור בגז טבעי באירופה המסיט ביקושים גם לכיוון של נפט גולמי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה