השוק

רשות המסים חשפה הונאת ענק: מאות מיליוני שקלים הועלמו

נעצרו מספר חשודים במסגרת פרשה חמורה של קיזוז חשבוניות פיקטיביות בהיקף של כ-230 מיליון שקל 
כפיר אדר |  1
רשות המסים (צילום פלאש 90)
כחלק מהמאבק העיקש שמנהלת רשות המיסים בתופעת החשבוניות הפיקטיביות, נעצרו אתמול (רביעי) מספר חשודים במסגרת פרשיה מורכבת ומסועפת הנוגעת למספר חברות באזור הדרום. על פי החשד, החברות הפיצו וקיזזו בשנים האחרונות חשבוניות מס פיקטיביות בסכום כולל של כ-230 מיליון שקל, אשר המע"מ הגלום בהן מסתכם בכ-40 מיליון שקל, דרשו החזרי מס בלו שלא כדין והלבינו כספים.
במרכז הפרשה, שנחקרת על ידי חקירות מע"מ באר שבע והדרום, עומד שריף אבו סנינה, המתגורר בפלורידה מאז 2014. על פי החשד, אבו סנינה הפעיל את החשודים שנעצרו אתמול כמנהלים ומנהלי חשבונות בחברות, תוך הסתרת העבודה שהוא הנהנה העיקרי מהפעולות שבוצעו באמצעות החברות. 

על פי החשד, בנוסף להפצה וקיזוז של חשבוניות פיקטיביות, עסקו החברות בדרישה של החזרי מס בלו על סולר בגין שימוש לכאורה בכלי רכב, אשר רישיון הרכב שלהם בוטל או שתוקפו פג. פעולות אלו הכניסו לחברות, לכאורה, מיליוני שקלים. 
החשודים שנעצרו אתמול ושוחררו בתנאים מגבילים, הם: בלאל אבו סנינה, הרשום כמנהל בחברת אור אבו גוש בע"מ, אחמד עבדאללה מוחמד, הרשום כמנהל חשבונות באותה חברה; רונית טויטו, הרשומה כמנהלת באותה חברה; וחשוד נוסף ששמו נאסר לפרסום בשלב זה. החקירה נמשכת.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במדינת ישראל הפשע משתלם לפושעים הודות לגזרי דין מצחיקים
    עד מתי? 09/2022/18
    הגב לתגובה זו
    1 0
    עד מתי תימשיך ההפקרות? פשעים של מאות מיליונים ומה יהיה העונש המצחיק הפעם? מתי מערכת המשפט והכנסת יחלו לעבוד למען הציבור ועתיד המדינה? מה לא ברור? גזרי הדין מעודדים פשע ואין כול הרתעה.
    סגור