השוק

בעלי מכבי חיפה יעקב שחר מוכר מניות בקבוצת מאיר

בעלי השליטה בקבוצת מאיר, יעקב שחר ומשפחת קז, יכניסו לכיסם מעל ל-500 מיליון שקל בעקבות מכירה 15% ממניות החברה לחברת הביטוח הפניקס. מדובר בצעד נוסף לכיוון הפיכת החברה לציבורית
מערכת ice | 
יעקב שחר (צילום קובי גדוען לעמ)
כ-100 מיליון שקל קבוצת הכדורגל מכבי חיפה אמורה להכניס בעקבות השתתפותה בליגת האלופות וכעת נשמע כי נשיא המועדון בדרך  להכנסה גדולה הרבה יותר. חברת הביטוח הפניקס צפויה לרכוש מניות בחברת מאיר הנמצאת בבעלות יעקב שחר ומשפחתו ביחד עם משפחת קז תמורת 550 מיליון שקל לפי שווי של 3.8 מיליארד שקל. מדובר בכ-15% ממניות הישירות של בעלי הקבוצה ולא יוקצו לה מניות חדשות במאיר. על פי ההסכם, הפניקס תקבל אופציה לעלות לאחזקה של 20% על פי תנאים שייקבעו מראש בין הצדדים.

חברת מאיר אשר הוקמה על ידי מאיר קז בשנת 1967 ונקראת על שמו הינה חברה פרטית ועד היום לא הונפקה בבורסה. נראה כי תהליך מכירת המניות להפניקס מסמן את השינוי בגישה והחברה עושה עוד צעד לעבר הפיכתה לחברה ציבורית. עד היום החברה, אשר הועברה לבעלותם של יעקב שחר, חתנו של קז, וישראל קז, בנו, בשנת 1976 עם פטירתו שאפה לשמור על הצביון המשפחתי של החברה. בדצמבר האחרון, ישראל קז שהיה נחוש לא להנפיק את החברה בבורסה, נפטר וככל הנראה בני המשפחה החליטו כי זה הכיוון הנכון.
 
קבוצת מאיר עוסקת בשלושה תחומי פעילות עיקריים: רכב, נדל"ן והשקעות שונות. בין פעילויות החברה ניתן למצוא ייבוא של מכוניות ומשאיות (וולוו, הונדה, יגואר, פולסטאר ומשאיות רנו), תחבורה ציבורית (קווים), השכרת רכב וליסינג (הרץ ואופרייט) ומכירת מכוניות יד שנייה (אוטו סנטר).
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה