השוק

אדם נוימן במיזם חדש: קיבל מימון ב-350 מיליון דולר

בחודש שעבר פורסם כי מייסד WeWork גייס 350 מיליון דולר למיזם הנדל"ן החדש שלו מענקית ההון-סיכון אנדריסן הורוביץ. עכשיו מתברר כי המימון הנדיב הגיע עם קאץ': נוימן הסכים בתמורה להעביר לקרן ההון-סיכון את הזכויות על נתח נכבד מתיק הדירות שלו
מערכת ice | 
אדם נוימן (צילום אנה פרודסיאק)
באמצע חודש אוגוסט פורסם כי אדם נוימן, מייסד WeWork, גייס סכום אדיר של 350 מיליון דולר מענקית ההון-סיכון אנדריסן הורוביץ לטובת חברת הנדל"ן החדשה שלו Flow. עם זאת, כעת מדווח כי ההשקעה הגדולה שקיבל נוימן עבור מיזם הנדל"ן שלו גבה מחיר: המפתחות לחלק מתיק הדירות שלו. הוול סטריט ג'ורנל מדווח כי מנכ"ל WeWork לשעבר הסכים למסור חלק מאחזקותיו בנדל"ן עבור המימון הנדיב שקיבל. ההסדר החריג מעמיד את ענקית ההון סיכון אנדריסן הורוביץ בעמדה של בעלת נדל"ן.
איך זה עובד: נוימן בילה שנים ברכישת חלקים בדירות, במיוחד בחגורת השמש, לאחר הדחתו מ-WeWork. מאז הוא העביר את האחזקות הללו למיזם הרב-משפחתי, Flow. עם ההשקעה בחברה, רכשה אנדריסן הורוביץ נתח גם בדירות, והפכה לבעלת אחזקות גם בנדל"ן. מבנה ההשקעות אינו מייצר מיד סיבה לדאגה עבור נוימן, בטח לא אם Flow יוכיח את עצמו כהצלחה. אבל אם זה לא יקרה, אז נוימן הקריב נתח תיקים חשוב שלדעתו מוערך במאות מיליונים.
ההשקעה של ענקית ההון סיכון של 350 מיליון דולר דווחה בחודש שעבר, מה שסימן את השיא של להשקעה בודדת הגדולה ביותר בתולדות החברה. למרות שטרם הושקה באופן רשמי, Flow הוערך באותה עת ביותר ממיליארד דולר. על המיזם Flow נמסר מעט מידע, אך אנשים שמכירים את המיזם אמרו שהוא מחפש לפעול כמנהל נכסים עם יכולת להציע שירותי ניהול לבעלים אחרים. 
כמנכ"ל WeWork, נוימן נאלץ לצאת ב-2019 מהחברה שהקים כשותף, לאחר שדרמה בענקית העבודה המשותפת הביאה להנפקה שנגנזה. החברה הוערכה פעם בשווי של 47 מיליארד דולר, אך שוויה צנח לאחר הבעירה הפנימית שלה, וכיום היא מוערכת בשווי שוק של 4 מיליארד דולר בלבד נכון לאמצע אוגוסט.
בעוד ש-WeWork לא יצאה מהמהומה ללא פגע, נוימן שרד כלכלית. חבילת היציאה של נוימן כללה פרס מניות של 245 מיליון דולר, שהוענק בשנה שעברה. הוא גם קיבל 200 מיליון דולר במזומן וקיבל הלוואה מחודשת של 432 מיליון דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה