השוק

הדולר מזנק ביותר מ-2%; נסחר ברמה של 3.43 שקל

פרסום מדד המחירים לצרכן אתמול בארה"ב גרם לירידות חדות בשוק המניות אבל גם תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי זינקו לרמה קרובה ל-3.5% וזה לא פחות מדרמטי; גורם בכיר בשוק ההון: התשואות האלה - משקולת על השוק
ניצן כהן | 
שקל ודולר (צילום shutterstock)
המסחר בשוק המט"ח מתנהל הבוקר בסערה כשהדולר מזנק ב-2.3% לרמה של 3.43 שקל. בחדרי העסקאות של הבנקים הגדולים מייחסים באופן טבעי את העלייה החזקה של הדולר למה שקרה אתמול בארה"ב ובעיקר לעליית תשואות האג"ח.
אתמול פורסם מדד המחירים לצרכן האמריקאי ששיקף אינפלציה גבוהה מהתחזיות המוקדמות (קצב שנתי של 8.3%) כשאינפלציית הליבה ברמה של 6.5% וזה משמעותי. מיד לאחר פרסום הנתונים החל שוק המניות לאבד גובה עד כדי התפרקות של ממש.
אבל הנתון החשוב באמת היה מה שהתחולל בשוק האג"ח שם עלתה התשואה על האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים לרמה שמתקרבת ל-3.5% וזו מתחילה להיות משקולת אמיתית על השווקים.
גורם בכיר בשוק ההון המקומי אמר הבוקר ל-ice שהרמה הזו עלולה לפגוע בפעילות הכלכלית בישראלי בעיקר מהכיוון של מיחזורי החוב וגיוס חוב חדש. "קשה לי לראות הרבה חברות שיכולות היום לבוא לשוק ולגייס כסף בריביות שנוצרות עכשיו בשוק ויש לזה משמעותיות. זה אומר שהרבה חברות יצטרכו להביא כסף מהבית אם העסקים לא יאפשרו להם לפרוע את החוב וזה לא מעט.
"הרבה חברות בנויות על מיחזורי חובות ובתשואות שנוצרות כרגע גם יהיה להן קשה מאוד למחזר חוב וגם הן ישלמו ריבית גבוהה מאוד שתכביד מאוד על הדוחות שלהן וזה משמעותי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה