השוק

מארק צוקרברג הוא אחד המנהלים הגרועים בעולם?

ביל ג'ורג', פרופסור בהרווארד, פרסם ספר חדש בו הוא מנתח את התכונות הדרושות למנהיג טוב. לטענתו: "פייסבוק לא תצליח כל עוד הוא שם"
מערכת ice | 
מארק צוקרברג (צילום flickr/ Anthony Quintano)
פרופסור בהרווארד, ביל ג'ורג', פרסם ספר חדש, בו הוא הציג חמישה סוגי אנשים שיש להימנע מלקדם אותם, כאשר מחפשים מנהל מצליח: מתחזים, רציונליזטורים, רודפי תהילה, מתבודדים או כוכבים נופלים. על פי ג'ורג', למארק צוקרברג יש לא פחות מ3 מבין התכונות הללו. "סביר להניח שהוא אחת הסיבות שכל כך הרבה אנשים מתרחקים מהחברה. הוא באמת איבד את דרכו", כך אמר הפרופסור על מנכ"ל פייסבוק.

ג'ורג' טוען שצוקרברג עושה רציונליזציה לטעויות במקום לקחת אחריות וללמוד מהן. לאחר נפילה קשה של מניות החברה באפריל, צוקרברג הפיל זאת על שינוי במדיניות הפרטיות באפל, שמנע מכירה של מודעות פייסבוק ממוקדות ולא הפסדים כבדים בפעילות המטאוורסית שלה. צוקרברג הוא גם "מתבודד" שמסרב לעצות מבחוץ, לביקורת בונה או למשוב מעובדים מהימנים שיכולים להדגיש נקודות תורפה ולהציע פתרונות כדי לשפר את הארגון.
 
משקיע מוקדם בפייסבוק, ביקש לשכנע את צוקרברג בצורך להילחם באיסוף נתונים וניצול ממוקד בפלטפורמה הפופולרית. האזהרה נפלה על אוזניים ערלות ובסופו של דבר גרמה לסערת אופוזיציה ולדיונים שלמים בקונגרס על תפקידה של קיימברידג' אנליטיקה הן במשאל העם על הברקזיט ב-2016 והן בבחירות לנשיאות ארה"ב. לבסוף, על פי ג'ורג', צוקרברג הוא מחפש תהילה שמתעדף צמיחה ורווחים על חשבון לקוחותיו.
 
כאשר חקירה של הוול סטריט ג'ורנל מצאה ראיות המצביעות על כך שהפלטפורמה האחות של פייסבוק, אינסטגרם ,עוררה משבר בריאות הנפש בקרב נערות, החברה התעלמה מההאשמות. ההכנסות התבררו כחשובות יותר מההשלכות האתיות של מקסום מעורבות המשתמשים, למרות שחברות אחרות נוקטות בגישה עקרונית יותר. "פייסבוק לא תצליח כל עוד הוא שם", הזהיר ג'ורג'.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה