השוק

וול סטריט: תשואות האג"ח האמריקאי - בשיא של 11 שנים

תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים חצו את הרף של 3.2% וזו התשואה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2011; המשקיעים מחפשים את נקודת האיזון בשוק האג"ח ורק אז השוק יתייצב
ניצן כהן | 
מדד ה-S&P 500 בשיא שלילי (צילום shutterstock, edrod /freeimages)
תשואות האג"ח הממשלתי האמריקאי ל-10 שנים חצו הערב את הרף של 3.2% וזו הרמה הגבוהה ביותר שלהן מאז ינואר 2021 וזה נתון משמעותי. באופן עקרוני כשהשוק כבר התייצב, נאם יו"ר הפדרל ריזרב (ביום שישי האחרון) ואמר את דברים ברוח אלה שהם למעשה - ברורים לכל: המלחמה באינפלציה לא נגמרה, הריבית תמשיך לעלות ולא תרד כל כך מהר.
לא היה צריך יותר מזה (והאמת היא שזה המון) כדי שהמשקיעים יתחילו להריץ את הנתונים החדשים על האקסלים שלהם ומכאן יקבלו החלטות השקעה. לא היה מנהל השקעות בסדר גודל בינוני ומעלה שלא תרם את תבונתו בשבוע האחרון במי מכלי התקשורת בארה"ב ובין כולם עברה כחוט השני התובנה הבאה - אין לנו מושג מה קורה, ומה לעשות.

כשהתובנה היא זו, הרי שהחלטות ההשקעה המושכלות שניתן לקבל הן למכור, לצאת מהשוק ולחפש נקודת כניסה חדשה, בניירות טובים בהמשך.
ואם אנחנו מתייחסים לשוק האג"ח כשוק שקובע את מגמת המסחר ואת הריביות ולמעשה קובע את כל המימון העולמי, הרי ששוק האג"ח האמריקאי מיטלטל כעת ואם אנחנו לוקחים את האג"ח הממשלתי ל-10 שנים שאמור להיות המאזן הגדול של שוק האג"ח ומכאן של הכלכלה העולמית, הרי שהשוק הזה לא מוצא תחתית.
הנחת העבודה כרגע בקרב בנקאי ההשקעות האמריקאים שמתראיינים בכלי התקשורת ב"תפוח הגדול" היא שכרגע מתחילים לראות את ההזדמנויות שנוצרות בשוק כשעדיין הכיוון הכללי כלפי מטה. הקונצנזוס מדבר על חברות יציבות וגדולות שמחלקו דיבידנדים גבוהים, כמניות שייצבו את השוק, אבל גם כאן עדיין לא מוצאים תחתית. ובקיצור אם לצטט את בנק ההשקעות יוליוס בר, הרי שכרגע הם מייעים ללקוחות שלהם לשמור על רכיב מזומן גבוה בתיק, לפחות עד שחוסר הוואות יתפוגג, וזה לא יקרה כל כך מהר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה