השוק

ישראל תרכוש 4 מטוסי תדלוק שיוכלו לסייע בתקיפה באיראן

משרד ההגנה האמריקאי אישר לחברת בואינג למכור לישראל מטוסי KC-46A שיסופקו עד 2026. עסקת הרכש תמומן על ידי כספי הסיוע האמריקני. אתמול שוחחו ביידן ולפיד על הסכם הגרעין עם איראן
מערכת ice | 
יאיר לפיד (צילום אלעד גוטמן)
משרד ההגנה האמריקאי אישר היום (חמישי) לחברת בואינג למכור לישראל 4 מטוסי תדלוק חדשים מסוג KC-46A הידועים בכינוים: "פגסוס". המטוסים צפויים להגיע לידי ישראל בשנים 2025-2026. בזאת הופכת ישראל למדינה השלישית בעולם המחזיקה במטוסים מדגם זה, הנחשבים למתקדמים בתחומם, כששתי המדינות האחרות הן ארה"ב ויפן. המטוסים החדשים יחליפו את מטוסי הראם הותיקים שנמצאים בשימוש חיל האוויר זה שנים רבות.
שווי העסקה הוא 927 מיליון דולר וזו תמומן מכספי הסיוע האמריקני. מסיבה זו נאלץ משרד הביטחון האמריקני לחתום על אישור העסקה. ישראל תוכל לבקש להקדים את אספקת המטוסים לפי תנאי העסקה - והדבר יהיה תלוי בהסכמת חיל האוויר האמריקאי לדחות את כניסת המטוסים לצי שלו. כמו כן, תוכל ממשלת ישראל לרכוש 4 מטוסים נוספים בעתיד, כך לפי פרטי העסקה.
 
המטוסים החדשים יוכלו לסייע לישראל במקרה של תקיפה באיראן. אתמול שוחח רה"מ לפיד עם נשיא ארה"ב ביידן והביע את התנגדותו להסכם הגרעין המתגבש. ביידן חזר על מסריו בדבר המחויבות של ארה"ב לביטחון ישראל ולפיד הבהיר כי ישראל תעשה מה שהיא צריכה כדי להגן על עצמה - עם או בלי הסכם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה