בחירות 2022

התנאי האיראני לחזרה להסכם הגרעין

האיראנים מסרבים לחתום על הסכם אם לא ייסגרו תיקי החקירה הפתוחים נגדם בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. נשיא איראן מאיים: "נראה אם יישאר משהו מהמשטר הציוני"
מערכת ice | 
איראן מעצמה גרעינית (צילום pixabay, freepik)
נשיא איראן, איברהים ראיסי, אמר היום (שני) כי ממשלתו לא תחתום על חידוש הסכם הגרעין בלי שסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) תסגור את תיקי החקירה הנוגעים לשרידי אורניום שנמצאו באתרים לא מוכרזים במדינה. עוד השמיע ראיסי איומים כנגד ישראל במהלך מסיבת עיתונאים: "אם תנסה ישראל לממש את איומיה להשמיד את תכנית הגרעין, נראה אם יישאר משהו מהמשטר הציוני".

איראן חתומה על האמנה לאי־הפצת נשק גרעיני וככזו, היא חייבת לספק הסברים לכל שרידים רדיואקטיביים שנמצאו בשטחה ולספק ערבויות לכך שהם אינם חלק מתוכנית לפיתוח נשק גרעיני. ההסברים שסיפקה איראן לסבא"א, אם בכלל, אינם משכנעים עבור הסוכנות ורק בשבוע שעבר אמר יו"ר הסוכנות כי לא יסגור את החקירות נגד איראן בגלל לחץ פוליטי. 
 
הנשיא הרצוג התייחס להצהרתו של נשיא איראן במהלך ביקורו בשוויץ: "ההכרזה של נשיא איראן היא מאוד ברורה - אנחנו לא מכבדים את העצמאות של סוכנות הגרעין הבינלאומית לחקור תיקים פתוחים". הרצוג קרא באופן פומבי למדינות העולם להתנגד לחזרה להסכם הגרעין ובכך מצטרף למאמץ של שורת בכירים בהנהגה הישראלית ובשירות החוץ לסכל את ההסכם: "קורא לכל הממשלות וכמובן לממשלת שוויץ להתנגד לתכנית הגרעין האיראנית ללא תנאי וללא סייג. איראן חרטה על דגלה את השמדת ישראל".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה