השוק

פריים אנרג'י חיברה את תלמים לרשת החשמל; המניה יציבה

פרויקט תלמים הוא תחנת כוח שמייצרת חשמל באמצעות אנרג'יה סולארית; התחנה התחברה היום לרשת השמל; פריים מנהלת מו"מ עם גוף פיננסי לקבל מימון בכיר לפיתוח הפרויקט
ניצן כהן | 
פאנל סולארי (צילום unsplash)
פריים אנרג'י חיברה היום את שלב א' של פרויקט תלמים לרשת החשמל. החברה קיבלה אישור מחברת החשמל כי המתקן חושמל והחלה הזרמת החשמל מהפרויקט אל רשת החשמל. 
במקביל להודעת החברה היא דיווחה עוד כי היא מנהלת מו"מ מתקדם עם גוף פיננסי לקבלת מימון באמצעות חוב בכיר לפרויקט תלמים. להערכת החברה תנאי המימון צפויים להיות דומים לתנאי המימון שסוכמו בעבר עם קבוצת הראל.
פרויקט תלמים אמור לספק כ- 7.7 מגה-וואט (DC) לרשת החשמל. שלב א' של פרויקט תלמים הוקם על-ידי חברת בת בבעלות מלאה של החברה ממקורות עצמיים של החברה, בהשקעה של כ- 34 מיליון שקל, כאשר מרבית ההשקעה מיוחסת להשלמת שלב א', ויתרתה להקמת שלב ב' של הפרויקט, אשר צפוי להתחבר לרשת החשמל בשנת 2024, והחברה פועלת להקדמת החיבור לרשת של שלב ב'.
ירון קיקוז, יו"ר דירקטוריון ומ"מ מנכ"ל :"חיבור שלב א של פרויקט תלמים לרשת החשמל מהווה נדבך נוסף בתוכנית ההתפתחות של פריים אנרג'י. הפרויקט הינו הראשון מבין שורה של כ-50 פרויקטים שבכוונתנו להקים בתקופה הקרובה בהיקף כולל של כ-800 מגה וואט בישראל (בנוסף לכ-20 מגה-וואט אשר נמצאים בהפעלה מסחרית), מה שיתמוך במגמת הצמיחה של פריים אנרג'י בשוק הישראלי, במקביל להמשך ההתקדמות בפיתוח הפעילות הבינלאומית של החברה ברומניה.
"עד אמצע שנת 2024, אנו צפויים לחבר מתקנים בהספק של 780 מגה-וואט, ובסך הכל להחזיק בישראל מתקנים בהספק של 880 מגה-וואט".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה