השוק

עובדי גוגל דורשים כיסוי הוצאות על הפלות לכלל העובדות

עובדי גוגל דורשים השוואת הטבות בתחום ההפלות עם כניסת ההגבלות בחלק מהמדינות לתוקף. החברה הודיעה ביוני על הטבות הכוללות סיוע לעובדות בהיריון המעוניינות בהפלה. איגוד העובדים של גוגל שלח להנהלה עצומה המבקשת להרחיב את הטבות הטיפול בהפלות לכל העובדות - לא רק לאלה שבמשרה מלאה
מערכת ice |  1
גוגל במתקפה חריפה (צילום ויקיפדיה/ Outreach Pete)
עובדי ועובדות גוגל דורשים השוואת הטבות בתחום ההפלות עם כניסת ההגבלות בחלק מהמדינות לתוקף. החברה הודיעה ביוני על הטבות הכוללות סיוע לעובדות בהיריון - כיסוי ההוצאות על ביצוע הפלות למעוניינות בכך מחוץ למדינות שבהן הדבר אסור. אך גוגל פנתה רק לחלק מכוח העבודה שלה. איגוד העובדים של גוגל שלח להנהלה עצומה המבקשת להרחיב את הטבות הטיפול בהפלות לכל העובדות - כלומר גם לעובדות הקבלן ולא רק לאלה שבמשרה מלאה. כמו כן נטען כי עובדים בחברה מחפשים אפשרויות עיקור לקראת החלת הגבלות ההפלה.
כמה מאות עובדי גוגל חתמו על עצומה שנשלחה השבוע להנהלת החברה ובה ביקשו לקבל את אותן הטבות בהשגת שירותי הפלות ושירותי בריאות לאחר שבית המשפט העליון ביטל את רו נגד ווייד: "על מנת ליישר קו עם ערכי הליבה של גוגל, אנו דורשים מאלפבית להכיר בהשפעה שיש לפסיקת בית המשפט העליון על כל עובדיה ולבצע מיד את הפעולות הבאות: להגן על הגישה של כל העובדות לשירותי בריאות פוריות על ידי קביעת תקן שירותי בריאות פוריות בארה"ב בתקני שכר והטבות, כולל: הרחבת אותן הטבות נסיעות לבריאות המוצעות ל-FTEs גם ל-TVC", נכתב במכתב.
ביוני שלחה כאמור גוגל אימייל לכל החברה על פסיקת בית המשפט העליון ההיסטורית שביטלה את רו נגד ווייד, והסבירה כיצד תוכנית ההטבות וביטוח הבריאות של החברה בארה"ב מכסים הליכים רפואיים מחוץ למדינה שאינם זמינים במקום שבו עובדה חיה ומועסקת. בעוד שחברות טכנולוגיה אחרות החלו להציע הטבות דומות להפלות מחוץ למדינה, גוגל המשיכה עוד ואמרה שעובדים במדינות מושפעות יכולים להגיש בקשה להעברה ללא צורך להסביר מדוע.
עם זאת, כל ההטבות הללו חלות רק על עובדות במשרה מלאה. החברה מעסיקה 174,014 עובדים במשרה מלאה נכון ליולי (גברים ונשים). יש לה יותר מ-100,000 עובדי קבלן, המכונים מבפנים "TVCs". "רמת ההטבות שלהם בתחום הבריאות אינה גבוהה כמו שאנו מקבלים כעובדים במשרה מלאה", אמרה ל-NBC עובדת החברה שהיתה קודם עובדת קבלן.עתירת העובדים מבקשת גם מינימום של שבעה ימי מחלה נוספים מכיוון שהעובדות יצטרכו לנסוע לתקופות משמעותיות כדי לקבל שירותי בריאות במדינות שבהן מותר להפיל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה עם קונדומים וגלולות נגד הריון חינם?
    חן 08/2022/19
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אביזרי מין מוזלים וכו'?
    סגור