השוק

קלטורה מציגה דו"ח מדאיג ומקצצת עשרות עובדים

החברה הישראלית שמספקת פתרונות וידאו לעסקים הציגה דו"ח לא טוב והודיעה על מהלך התייעלות דרמטי, הכולל פיטורי 10% מהעובדים. במקביל היא נאלצה להוציא לפועל "גלולת רעל" למניעת השתלטות עוינת
יאיר מור | 
פיטורים (צילום shutterstock)
חברת הווידאו לארגונים קלטורה מצטרפת היום לגל ההולך ומתרחב של פיטורים בהייטק, ומודיעה על תוכנית קיצוצים במסגרתה תיפרד מעשרות עובדים בישראל.
"הדרישה וביצועי הפעילות ברבעון השני היו כמצופה", אמר רון יקותיאל, מייסד שותף, יו"ר ומנכ"ל החברה בדו"ח שפורסם לפני שעה קלה. עם זאת, הוא הוסיף, "בהינתן התחזית המאקרו-כלכלית, אנו מיישמים תוכנית הפחתת עלויות וארגון-מחדש, הכוללת בין היתר קיצוץ של כ-10% מבסיס העובדים שלנו. תוכנית הארגון-מחדש שלנו ממוקדת ביישור מחדש של הפעילויות שלנו על מנת להגביר את היעילות והפריון. אנו מאמינים כי פעולה הכרחית זו תאיץ את חזרתנו לצמיחה הרווחית שהשגנו בשנים קודמות".
החברה מעסיקה כ-800 עובדים, כך שמדובר ב-80 עובדים שיאבדו את פרנסתם, וכמעט מחציתם יהיו בישראל.
התוצאות שגרמו לחברה לנקוט במהלך הן בעיקר עלייה בעלויות שהובילה לזינוק בהפסדים: למרות שהכנסות החברה עלו באחוז לעומת השנה שעברה, ל-42 מיליון דולר, וההכנסות ממנויים עלו ב-4% ל-38 מיליון דולר מתוכם, ולמרות שהרווח הגולמי גם הוא עלה, מ-26 מיליון דולר שהיוו שולי רווח של 62% לפני שנה ל-26.7 מיליון דולר שהיוו שולי רווח של 64%, ההפסד התפעולי זינק כמעט פי שלושה, מ-5.8 מיליון דולר ל-15.5 מיליון דולר, ההפסד הנקי עלה ל-17.3 מיליון דולר וההפסד למניה (הנתון היחיד בכתבה זו לפי Non-GAAP) הכפיל את עצמו מ-4 סנט לפני שנה ל-8 סנט בחודשים אפריל עד יוני.
תחזיות החברה, אפילו אחרי תוכנית ההתייעלות, לא מאוד אופטימיות: עלייה של 3% עד 5% בלבד בהכנסות ברבעון הנוכחי, ו-2%-4% בלבד לשנה כולה. בנוסף, זמן קצר לפני הצגת הדו"ח אישר דירקטוריון החברה תוכנית "גלולת רעל" בניסיון למנוע השתלטות עוינת מצד המתחרה Panopto.
החברה, שהונפקה בנאסד"ק לפני שנה לפי שווי מוערך של 1.3 מיליארד דולר, איבדה מאז את המיליארד ושוויה הנוכחי הוא 0.3 מיליארד דולר. מניית החברה פתחה את יום המסחר הנוכחי בצניחה של 8%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה