השוק

אופנהיימר מוריד את מחיר היעד של פייבר ל-50 דולר

באופנהיימר מעריכים שההאטה הכלכלית תפגע בצמיחה של העסקים הקטנים ומכאן ביכולת הצמיחה של פייבר; פייבר מתמקדת כעת בנושא הרווחיות ומכאן פיטורי 7% מכוח העבודה; מחיר היעד ירד מ-55 דולר ל-50 דולר עם המלצת "ביצועי יתר"
ניצן כהן | 
בורסה (צילום pexel)
סביבת המקרו משפיעה מהותית על חברות ההייטק ובאופן עקרוני, החברות שנהנו מהבום של תקופת הקורונה הן אלה שיסבלו מההאטה הכלכלית. פייבר שהפכה את "כלכלת החלטורה" בתקופת הקורונה למשהו נפוץ ונגיש לעסקים הקטנים, הרי שהיא נפגעת כעת כשהעסקים הקטנים נכנסים לבונקר.
אופנהיימר שמסקר את החברה מנתח את הדוחות של החברה ומוריד את מחיר היעד שהוא נותן למניה מ-55 דולר ל-50 דולר תוך שהוא שומר על המלצת "ביצועי היתר".
"פייבר (FVRR) פרסמה דוחות מעורבים, עם המשך האטה בקצב הצמיחה בהכנסות, לשיעור של 13% בלבד (בהשוואה לצמיחה ממוצעת של 36% בשנתיים הקודמות), לצד שיפור ב EBITDA. האטה ניכרת בשיעור הצמיחה נוכח סביבת המקרו החלשה בקרב עסקים קטנים מובילה את הנהלת פייבר להתמקד בנושא רווחיות והתייעלות, עם פיטורי 7% מכוח האדם.
"אנו צופים" כותרבים באופנהיימר "המשך תהליך התמתנות הצמיחה והתאמת המודל העסקי למצב החדש, אך משמרים את המלצת Outperform משיקולי תמחור, תוך הורדת מחיר היעד למניה מ-55 דולר ל-50 דולר, בהתבסס על מכפיל 4.9 לתחזית מכירות 2023, דיסקאונט של 26% למניית  SHOP".
ברבעון השני 2022 הציגה פייבר הכנסות של 85 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 13%, האטה ניכרת מ-27% ברבעון הקודם ומ-43% ברבעון שלפניו, נמוך מהקונצנזוס של 86.7 מיליון דולר ומתחת לטווח תחזיות החברה (86-87 מיליון דולר). שיעור הרווח הגולמי ירד ל-82.7%, ירידה רבעונית של 80 נ"ב ושנתית של 170 נ"ב.
 
"לעומת זאת" ממשיכים באופנהיימר "ה-EBITDA המתואם עלה ל- 4.6 מיליון דולר, מעל הצפי של 3.5 מיליון דולר, ומעל הרף העליון של תחזית החברה (3-4 מיליון דולר). פייבר ייצרה הרבעון תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 7.1 מיליון דולר וסיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של 638 מיליון דולר (לא כולל פקדונות לקוחות של 143 מיליון דולר), כנגד חוב בגין אג"ח להמרה בסך של 451 מיליון דולר.
"מספר לקוחות פייבר active buyers עמד על 4.2 מיליון, צמיחה שנתית של 6% בלבד וללא שינוי לעומת שני הרבעונים הקודמים (האטה מצמיחה שנתית של 11% ברבעון הקודם). היקף עסקה ממוצאת spend per buyer עלה בשיעור שנתי של 15% ל-259$ (בדומה לשיעור צמיחה של 16% ברבעון הקודם), ואילו שיעור עמלה ממוצע take rate נשמר ברמתו הגבוהה של 29.8%, על רקע עליה בשיעור עמלת שירות (50 נ"ב) וגידול בפעילות מנויים וקידום הצעות Promoted Gigs.
"הנהלת פייבר צופה ברבעון הבא הכנסות של 80.5-82.5 מיליון דולר, צמיחה של 10% לפי אמצע הטווח ונמוך מהצפי של 88 מיליון דולר, עם EBITDA של 5-6 מיליון דולר, משמעותית מעל הקונצנזוס של 2.8 מיליון דולר. הנהלת פייבר הורידה את את תחזית ההכנסות לשנת 2022 כולה, לטווח של 332-340 מיליון דולר, צמיחה של 12%-14%, בהשוואה לתחזית הקודמת של 345-365 מיליון דולר, אך כנגד, העלתה את תחזית ה EBITDA לטווח של 19.5-21.5 מיליון דולר, בהשוואה לתחזית הקודמת של 10-17 מיליון דולר. זאת בהתאם לחולשה בפעילות עסקים קטנים וצעדי התייעלות בהם נקטה החברה בתגובה למצב החדש, כולל פיטורי 60 עובדים, כ-7% מכוח האדם הכולל.
"אנו מורידים את תחזיותינו להכנסות פייבר בשנים 2022 ו-2023, לצד העלאת תחזיות ה EBITDA  בהתאם לתחזית הנהלת החברה, ומעריכים כי המצב החדש של האטה בשוקי היעד של פייבר מחייב דגש חזק יותר על נושא הרווחיות. אנו משמרים את המלצתנו על Outperform  משיקולי תמחור יחסי, אך מורידים את מחיר היעד מ-55 דולר ל-50 דולר, בהתבסס על מכפיל של 4.9 לתחזית מכירות 2023, דיסקאונט של 26% לתמחור מניית SHOP".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה