השוק

מאיר שמיר העמיד הלוואות לנדל"ן ב-1.5 מיליארד שקל

תיק האשראי של חברת מניף, זרוע ההלוואות החוץ בנקאיות של איש העסקים מאיר שמיר, כבר מגיעה ל-1.5 מיליארד שקל; החברה תחלק דיבידנדנים של 10 מיליון שקל; החברה הגדילה את היקף האשראי שלקחה מהבנקים ל-1.3 מיליארד שקל
ניצן כהן |  1
מאיר שמיר (צילום פלאש 90)
תיק ההלוואות לענף הנדל"ן של מאיר שמיר מסתכם, נכון לתום הרבעון השני של השנה, ב-1.5 מיליארד שקל. היקף התיק הכפיל את עצמו מאז חודש יוני שעבר וגדל ב-50% מאז סוף 2021. מאיר שמיר מעמיד הלוואות לתחום הנדל"ן באמצעות חברת מניף שבשליטת מבטח שמיר שלו. מניף למעשה מעניקה הלוואות ליזמי נדל"ן, הלוואות שמשמשות להון עצמי בפרויקטים ונושאות בד"כ שעבוד שני על הפרויקט.
בסך הכל סיימה מניף את הרבעון השני של השנה עם רווחים של כ-30.2 מיליון שקל לעומת 15.2 מיליון שקל ברבעון הראשון של 2022. את המחצית הראשונה של השנה סיימה החברה עם רווחים של כ-45.4 מיליון שקל לעומת כ-26.5 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2021.
 
מאור דואק, מנכ"ל מניף: "החברה ממשיכה להפגין צמיחה בביצועים ומסיימת רבעון נוסף עם דוחות מצוינים, גידול בהכנסות, צמיחה בתיק הנכסים ורווח נקי בסך של למעלה מ-30 מיליון שקל. החברה אישרה במהלך הרבעון השני לעדכן את שיעור ההפרשה הכללית להפסדי אשראי אשר תרם לגידול חד פעמי ברווח הנקי ברבעון זה.
"גם בנטרול הרווח החד-פעמי, החברה מציגה עליה ברווח הפיננסי הרבעוני, המציג את הרווח בנטרול ההשפעות הלא תזרימיות, כמו ההפרשה הכללית להפסדי אשראי ועלה ברבעון הנוכחי לסך של 19.1 מיליון שקל לעומת כ-18.7 מיליון שקל ברבעון הקודם. במהלך הרבעון השני, החברה המשיכה לנהל את פעילותה בהתאמה לשינויים בסביבת הריבית במשק ולשינויים בענף ולתרגם אותם לעלייה בהכנסותיה, גידול בתיק הנכסים ולשורת הרווח. אנו שמחים שההערכות המוקדמות שלנו לגבי ההתפתחויות בענף בו פועלת החברה וההתפתחויות בענף הנדל"ן התממשו והחברה ממשיכה להיערך ופועלת בהתאם להתפתחויות אלו. אנו נמשיך לעשות שימוש בניסיון והידע של החברה גם בעתיד במסגרת פעילותה וניהול הפעילות כאמור". 
במהלך הרבעון השני החברה גייסה 220 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח (סדרה א'), וזאת במח"מ של 3.4 שנים ובריבית משתנה, אשר אינה צמודה למדד, בשיעור של ריבית בנק ישראל בתוספת שיעור מרווח קבוע.– הראשון, גיוס חוב לראשונה באמצעות סדרת אגרות החוב באפריל 2022 בסך של 150 מיליון שקל, וכן הרחבת הסדרה הקיימת באמצעות הקצאה פרטית למשקיעים מסווגים במהלך יוני 2022 בסך נוסף של 70 מיליון שקל. כמו כן, החברה הגיעה להסכמות מול התאגידים הבנקאיים לפיהן יגדל היקף האשראי הכולל לחברה ב-150 מיליון שקל, לסך כולל של 1,280 מיליון שקל, וכן על שיפור תנאי אמות המידה להן התחייבה החברה.
החברה אישרה במהלך הרבעון השני לעדכן את שיעור ההפרשה הכללית להפסדי אשראי משיעור מדורג בהתאם לדרגת השעבוד על הנכס (ולא יותר משיעור של 2.5%), לשיעור שנקבע על פי מודל כלכלי, אשר תרם לגידול חד פעמי של 12.1 מיליון שקל ברווח הנקי ברבעון.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הסיכון הגלום
    מטאטא כביש 08/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שהשוק חם זה נהדר. הבנק מלווה ליזמים 80 אחוז בשעבוד ראשון. שמיר לוקח הלוואה מהבנקים ומלווה לאותם יזמים, לטובת ההון העצמי בשיעבוד שני והיזמים ממנים הכל מהלוואות. מה קורה שיש תקלה, למשל השוק מדשדש, כן, זה קורה, או שהיזם נכשל למרות המימון, הבנק יצליח לפרוע את מרבית האשראי שנתן, שמיר לא, שיעבוד שני, זוכרים. עסק מעולה שמשק צומח. מאד מסוכן בעת משבר. זו רק דעתי ויתכן שאני טועה
    סגור