השוק

חמת סוגרת את הברז: לא תוכל לחלק דיבידנדים בקרוב

החברה חייבת למערכת הבנקאית כמעט 125 מיליון שקל, התחייבה לעמוד בתנאי סף לפני חלוקת דיבידנדים ומסתבר כי אינה עומדת בתנאים הללו; החברה מעריכה לפיכך שלא תחלק דיבידנדים בשנה וחצי הקרובות
ניצן כהן | 
בורסה (צילום vecteezy)
חלק מרכזי בחיים של כל ארגון הוא לתחזק מערכת יחסים עם המערכת הבנקאית. צריך לזכור היטב את המנגנון לפיו פועל בנק: אם הוא מעוניין בעסקה הוא יהיה אגרסיבי מאוד כדי להשיג אותה, הוא יתפשר בריבית ובעמלות אבל לא יתפשר בשום פנים ואופן על איכות החיתום שלו - וזה ברור לגמרי.
המערכת הבנקאית נחשבת לקשיחה מאוד בתהליכי החיתום במתן אשראי והלוואות אבל עדיין יש יתרון משמעותי במערכת יחסים עם הבנק והיא מהירות קבלת ההחלטות שגבוה לאין שיעור מהלוואות פרטיות מהמוסדיים ובטח מללכת לתהליך הנפקת אג"ח ומכאן החשיבות של מערכת היחסים עם הבנקים.

חמת היא חברה מעניינת, היא פועלת בתחום האיבזור לשוק הנדל"ן שנמצא בשיא שלא נגמר. מכאן החברה הצטיידה במזומנים שמקורם מהמערכת הבנקאית. נכון לסוף הרבעון הראשון של השנה יתרת החוב שלה לבנקים עומד על 125 מיליון שקל ואין לה חוב בחוץ. כלומר, אין לה חוב באגרות חוב.
אם כן, מאחר והמערכת הבנקאית קשוחה מאוד בחיתום הרי שהיא דרשה מהחברה להתחייב בפניה על אמות מידה פיננסיו מכמה סוגים. יש אמות מידה פיננסיות שהפרה שלהן יכולה להביא את הבנק להעמיד את ההלוואה לפירעון מיידי על כל המשתמע מכך. ויש אמות מידה פיננסיות שעד שלא מגיעים אליהם, הבנק אוסר על החברה לדלל את הקופה שמהווה כרית ביטחון לבנק.
חמת התחייבה בפני המערכת הבנקאית שלא לחלק דיבידנדים כי עוד יחס ההון העצמי המוחשי למאזן המוחשי יהיה נמוך מ-20%. לא ניכנס כרגע לדרכי החישוב של היחס הפיננסי הזה אבל נכון לתום הרבעון הראשון של השנה, היחס הזה עומד בחברה על 8.9%.
 
החברה מעריכה שיקח לה שנה וחצי לפני שתוכל לעמוד ביחס הזה ולהתחיל לחלק דיבידנדים מה שאומר שבעלי המניות בחברה לא יקבלו דיבידנדים לפחות בשנה וחצי הקרובות וזה מהותי מאוד למשקיעים ונסביר.
מכיוון שהעולם נמצא בתהליך אינפלציוני, תוואי ריביות עולה ותשואות עולות הרי שהמשקיעים משנים את התמחור של החברות שהם משקיעים בהן והעדיפות המשמעותית כרגע אצל כל המשקיעים המוסדיים, היא להעדיף השקעות במניות של חברות שמשלמות דיבידנדים.
שמשמעות הדברים היא שאם חברה מחלקת דיבידנדים אזי הרגישות של המשקיע המוסדי לתנודתיות בנייר פוחתת משמעותית ואז הוא לא לחוץ למכור כשהנייר תנודתי מידי וזה כשלעצמו ממתן תנודות ולכן כל חברה מעוניינת להיכנס לרשימת החברות שמחלקות דיבידנדים.
אז לאחר שהסברנו את התהליך וההעדפות של המשקיעים המוסדיים הרי שחמת, לא תוכל להיכנס בקרוב לרשימה המכובדת הזו וזה חשוב כי החברה נסחרת במדד ת"א 125 והיא נסחרת לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל. בין בעלי המניות שלה ניתן למצוא את הפניקס ובית ההשקעות מור.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה