דיגיטל וטק

אחרי האקזיט באיירון סורס: ביג-טק 50 מחלקת דיבידנד

שותפות המו"פ ביג-טק 50 שהיא למעשה סוג של קרן הון סיכון ציבורית מחלקת דיבידנד של 8.5 מיליון שקל שנחשב אומנם לסכום נמוך אך ביחס לשאר שותפויות המו"פ מדובר בחלוקה שמשדרת למשקיעים כי היא מאמינה בפרוטפוליו שלה
ניצן כהן | 
יוחאי זייד (צילום טל כהן)
שותפות המו"פ ביג-טק 50 שבשליטת צחי סולטן, מבכירי שוק ההון הישראלי. הודיעה על חלוקת דיבידנד של 8.5 מיליון שקל. מדובר אומנם בסכום נמוך עד כדי זניח, אבל מאחר ומדובר בסוג של קרן הון סיכון ציבורית הרי שמדובר במסר משמעותי לשוק: השותפות מאמינה בפרוטפוליו שלה שיוכל לייצר תזרים מזומנים ולהשיא ערך למשקיעים.
יוחאי זייד-רונן, מנכ"ל ביג-טק 50, "כאמור השותפות החליטה בעת מימושים להחזיר למשקיעים הן את הרווח והן את הקרן. חלוקת הדיבידנד הנוכחית בגובה של 60.8 אג' ליחידת השתתפות מצטרפת לחלוקה הראשונה שביצענו ברבעון הקודם. סה"כ השותפות תחלק השנה עד כה כמעט 85 אג' בגין מימוש שלוש חברות פורטפוליו, המהווים תשואת דיבידנד של למעלה מ-20% על מחיר המניה הממוצע בחודשים האחרונים.

בכך, למיטב ידיעתנו, ביג-טק 50 היא השותפות הראשונה שמחלקת דיבידנד למשקיעיה. אנו מתרשמים ששאר חברות הפורטפוליו של השותפות ממשיכות לצמוח בהכנסות יחד עם התאמות נדרשות לתקופה. במקביל לחלוקת הדיבידנדים, אנו ממתינים להופעתן של הזדמנויות השקעה אטרקטיביות שאנו מעריכים שיופיעו בחודשים הקרובים ככל שמגזר ההיי-טק יתכנס למכפילים המתקרבים לשוק הסחיר".  
החלוקה הקרובה היא הפעימה השנייה של חלוקת הדיבידנד עליה הוחלט בחודש מאי האחרון, והיא מתווספת לחלוקה של 23.8 אג' ליחידת השתתפות אשר בוצעה במסגרת הפעימה הראשונה בסוף מאי האחרון. הדיבידנד המצטבר ליחידת השתתפות בשתי הפעימות יחדיו הינו 84.6 אג'. הדיבידנד הוכרז בעקבות הרווח המצטבר ממכירת מלוא האחזקות של השותפות בשלוש חברות פורטפוליו שהונפקו – איירון סורס, פיוניר ואאוטבריין - אשר השותפות מימשה את אחזקותיה בהן במהלך החציון הראשון של 2022. 
 
שווי השוק של השותפות עומד על כ-12.2 מיליון דולר. בדוח הרבעוני של הרבעון הראשון, השותפות דיווחה על קופת מזומנים של כ- 12 מיליון דולר וזאת בנוסף לשווי  פורטפוליו חברות של כ-23.9 מיליון דולר. 14 חברות הפורטפוליו בהן מחזיקה ביג-טק 50 הן: Sisense; Trax; Perimeterx; Verbit; Orcam Via; Fundbox ;Voyager Labs ;OpenWeb ;Skai (Kenshoo) Mend (White Source); BlueVine ;Buildots; At Bay.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה