השוק

אובר במהירות-יתר: הקדימה את יעד הרווחיות, המניה מזנקת

חברת המוניות, הנסיעות השיתופיות והמשלוחים הפתיעה עם הכנסות ורווח למניה גבוהים מהמצופה, ואף הגיעה לתזרים מזומנים חיובי לראשונה בתולדותיה מוקדם מהתוכניות הרשמיות
יאיר מור | 
אובר (צילום רישיון חופשי unsplash)
אובר, חברת התחבורה והתעבורה שאינה פעילה כיום בישראל, הציגה אחר הצהריים את הדו"ח שלה לרבעון השני של השנה, והצליחה להפתיע את האנליסטים, בעלי המניות ואולי אפילו את עצמה.
הכנסות אובר עמדו על 8.1 מיליארד דולר – זינוק אדיר של 105% לעומת הרבעון השני של 2021. מצד אחד, אולי זה לא נראה מפתיע, שכן החברה מוכרת בעיקר ככזו שמפעילה "מוניות" שיתופיות (כלומר, ברוב המדינות שהיא פעילה כל משתמש יכול להפוך לנהג ולהסיע נוסעים תמורת תשלום) – אלא שבמהלך הקורונה היא היטתה את כל כובד משקלה לתעשיית המשלוחים והובלות המטען (או במלים אחרות: ספינות), כך שהיא הצליחה להישאר רווחית מאוד גם בזמן המגפה, ולא היה ברור אם היציאה מהמגפה תהיה עד כדי כך משמעותית עבורה. כעת מסתבר שאכן, היציאה מעידן ההגבלות עושה לה טוב מאוד.
סך ההזמנות שקיבלה החברה עמד על 29.1 מיליארד דולר – זינוק של 33% ומעל תחזיות האנליסטים ל-28.8 מיליארד; מתוכן היוו נסיעות 13.4 מיליארד דולר – זינוק של 55% ומעל התחזיות ל-12.5, בעוד ענף המשלוחים, שכאמור היה פעיל בכל הכוח בזמן הקורונה, עלה ב-7% בלבד, ל-13.9 מיליארד דולר הזמנות, ופספס את התחזיות ל-14.4 מיליארד.
החברה הפסידה בשורה התחתונה 2.6 מיליארד דולר – אך ציינה כי רוב ההפסד הזה (1.7 מיליארד דולר) אינו שלה, אלא של חברות אחרות שהיא מושקעת בהן ושוויין ירד משמעותית בעקבות המשבר. עם זאת, מדד נוסף שבו היא הצליחה להעלות חיוך על פניהם של המשקיעים היה תזרים המזומנים החופשי, שעמד על 382 מיליון דולר, לעומת "מינוס" בגובה כמעט זהה לפני שנה. המנכ"ל, דארה חוֹסְרוֹאוּשאהי, ציין כי ברבעון שעבר הטיל על המנהלים הבכירים להגיע לתזרים מזומנים חיובי ברבעון הזה למרות שיעדי החברה הרשמיים הותירו לה עוד כמה רבעונים להגיע להישג הזה לראשונה ב-13 שנות קיומה.
בהתאם, הרווח למניה עמד על 1.33 דולר – יותר מפי חמישה מהתחזיות ל-25 סנט בלבד.
התוצאה של הנתונים הללו היתה זינוק של 15% במניה בשעות המסחר המוקדם. את המסחר הרגיל היא פתחה במחיר גבוה בכ-13% ממחיר הסגירה אתמול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה