השוק

פרשת דמי הניהול במגוריט: הפניקס בוחנת תביעה נגזרת נגד בכירי החברה

דירקטוריון מגוריט אישר את המלצת ועדת הביקורת והאריך את הסכם הניהול בקרן לעוד 7 שנים; בהפניקס זעמו על האישור ועל הליך האישור ובוודאי על דמי הניהול שגובה החברה המנהלת והגישו בקשה לגילוי מסמכים כדי לבחון הגשת תביעה נגזרת
ניצן כהן |  2
יור מגוריט ארז רוזנבוך (צילום עמית חכמוב)
חברת הביטוח הפניקס, הגישה היום בקשה למגוריט בקשה לגילוי מסמכים כדי לבחון האם להגיש תביעה נגזרת נגד חברת הניהול שלה ונגד נושאי משרה בה. לבקשה הצטרף גם בית ההשקעות מור. 
הבקשה נוגעת לעובדה כי מגורית אישרה בחודש מרץ האחרון את הסכם הניהול המחודש שלה עם חברת הניהול ולמעשה האריכה אותו בעוד 7 שנים וזאת מבלי שאישור ההתקשרות הובא לאישור האסיפה הכללית. בפניקס טוענים כי הוראות חוק החברות והוראות הרשות לניירות ערך מחייבות להגיש הסכמים מעין אלה לאישור בעלי המניות של החברה.

נזכיר בין הפניקס למגוריט התגלעו מחלוקות כבר בשנת 2020 אודות דמי הניהול שמשלמת הקרן לחברת הניהול. לאחר דין ודברים בין החברה, חברת הניהול ושורה של משקיעים מוסדיים שהובילה הפניקס, הורידה חברת הניהול ב-2020 את דמי הניהול שהיא גובה ואז יצאה לגיוס אג"ח, שנמנע כל עוד המחלוקת על דמי הניהול לא נפתרה.
ההסכם החדש קובע כי מגוריט תשלם 0.7% מנכסיה כדמי ניהול במידה והנכסים יהיו בהיקף של עד 2 מיליארד שקל. 0.6% במידה ושווי הנכסים ינוע בטווח של 2 מיליארד שקל ל-3 מיליארד שקל. דמי הניהול ירדו ל-0.55% ככשווי הנכסים ינוע בטווחים של 3 מיליארד שקל עד 4 מיליארד שקל וירדו ל-0.5% כשיעברו את רמת 4 מיליארד השקלים.
באופן עקרוני, אחד הדברים שמלינים עליו בהפניקס הוא העובדה כי בחודש ספטמבר 2023 יסתיים הסכם הניהול והפניקס ביקשה ככל הנראה לשנות אותו אולם ההמלצה של ועדת הביקורת והאישור של הדירקטוריון בטרם עת, מנע ממנה להביע את עמדה ולפעול כדי להיטיב עם הלקוחות שלה.
תגובת מגוריט: ״הארכת הסכם הניהול בין החברה לבין חברת הניהול אושרה בהתאם לסמכות שהוקנתה לועדת התגמול ולדירקטוריון החברה בהתאם להוראות תקנון החברה ועל פי דין. החברה פועלת בשקיפות מלאה ומסרה גילוי מלא ומפורט במסגרת דיווחיה לציבור אודות הליך הארכת הסכם הניהול, לרבות השיקולים והנימוקים להארכת הסכם הניהול בתנאים מיטיבים עבור החברה. 
"החברה קיבלה פנייה מקדימה מטעם בעלי מניות מסוימים לקבלת מידע בקשר עם הארכת הסכם הניהול וסבורה כי לאחר שיעיינו בתשובת החברה ובדיווחיה יתברר כי אין כל בסיס לטענות ולחששות שהועלו על ידי אותם בעלי מניות וכי החברה פעלה כדין ובסמכות מלאה״.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איפה שיכולים לגנוב היהודונים בחברות הניהול יגבו עוד (ל"ת)
    בלי קשר לביצועים 08/2022/02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    זמן הרשות לני"ע להתערב
    מומו 08/2022/01
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולהסדיר את כל עניין חברות הניהול בריטים
    סגור