השוק

אאוטבריין הישראלית מצטרפת לגל הפיטורים בהייטק

ענקית הפרסום המשולב בתוכן ברחבי הרשת מפטרת עשרות עובדים ברחבי העולם, שנה בלבד לאחר שהונפקה בבורסה ואיבדה יותר מ-70 משוויה
יאיר מור | 
דייויד קוסטמן אאוטבריין (צילום יחסי ציבור)
אולי יעניין אתכם גם: אאוטבריין, חברת המלצות התכנים שהתפרסמה בזכות הרכיבים המשולבים בהמוני אתרים ומתחילים באותן מלים שבהן פתחנו את הכתבה, מפטרת כ-40 עובדים מתוך כ-1,100 עובדיה ברחבי העולם.
לא ברור כמה מתוך העובדים המפוטרים הם מהמטה הישראלי שלה בנתניה, אך נכון לסוף השנה שעברה היו יותר ממחצית עובדי החברה בסניף הזה, כך שסביר להניח שאחוז מכובד מהמפוטרים גם הם נמצאים כאן, ואחרים נמצאים במטות החברה בחול, השוכנים באוסטרליה, יפן, סינגפור, הודו, סלובניה, גרמניה, איטליה, צרפת, ספרד, הולנד, בלגיה, בריטניה, ארה"ב וברזיל.
אאוטבריין הוקמה ב-2006 על ידי ירון גלאי ואורי להב, ונחשבת במשך שנים לאחת משתי השליטות של תחום המלצות התוכן ברשת, כאשר השנייה היא טאבולה הישראלית. במשך שנים נלחמו שתי החברות על הזכות לשלב בכמה שיותר אתרי תוכן רכיבים ובהם המלצות המשלבות תכנים מאותו אתר עם תכנים מאתרים אחרים, מה שאמור להגדיל את הקהל של כל האתרים שמשתתפים ב"קרוסלת" ההמלצות הזו.
ב-2019 הכריזו שתי המתחרות המושבעות על עסקת מיזוק ענקית, אך שנה אחר כך פורקה החבילה בעקבות התנגדות של רגולטורים ומחלוקת פנימית בין החברות. לאחר הביטול הוחלט כי כל אחת מהן תונפק בנפרד בבורסה. ההנפקה של אאוטבריין התקיימה לפני שנה בדיוק בנאסד"ק, והצליחה לגייס 160 מיליון דולר לפי שווי מוערך של מיליארד ורבע דולר. זאת לאחר שבמהלך העשור וחצי שקיים להנפקה היא גייסה כ-400 מיליון דולר בעשרה סבבים. אך מאז ההנפקה היא נמצאת בצניחה, ואיבדה 73% משוויה מאז יולי שעבר ו-61% מאז תחילת השנה הנוכחית. כיום היא נסחרת לפי שווי של כ-300 מיליון דולר בלבד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה