השוק

לאומי יעמיד מימון בהיקף של 450 מיליון לחברת טראלייט

בדרך למהפכה בשוק החשמל? חברת האנרגיה הסולארית "טראלייט" זוכה לקפיצה משמעותית בזכות השקעת ענק מבנק לאומי
מערכת ice | 
רני ליפשיץ מנכ"ל טראלייט (צילום טראלייט, unsplash)
נדמה שזוהי השנה של חברת "טראלייט". לאחר שבמרץ השיקה פיילוט ישראלי וחתמה על מזכר הבנות למימון של עד 460 מיליון עם "מגדל ביטוח", ובתחילת החודש הודיעה על תכנון מכירת פרויקט לחברה קנדית, גם בנק לאומי מצטרף להשקעה מסיבית בחברה.
בצעד המעיד על אמון רחב, חתם לאומי הסכם הבנות עם החברה, למימון של כ400-450 מיליון לטובת פרוייקט התענך 1, פרויקט הדגל של "טראלייט". הפרויקט (המחולק לשני חלקים) אשר ממוקם בחבל התענך בדרום עמק יזראל, הוא מיזם האנרגיה הסולארית הגדול ביותר בישראל. בפעילותו העתידית הוא אמור לספק בסך הכול חשמל בהספק של 250 מגה וואט. צפי ההכנסות הוא של כ-2 מיליארד של במהלך תקופת הפעלתו (23 שנים).

מועד ההפעלה המתוכנן של החלק הראשון הוא סוף 2023, והחלק השני אמור להצטרף אליו ולהתחיל לפעול ברבעון הראשון של 2024. "טראלייט" קיבלה אישור לחיבור "תענך 2" לרשת החשמל והוא נמצא בשלבי פיתוח אחרונים. 
רני ליפשיץ, מנכ"ל טראלייט מסר: "אנו רואים בהתקשרות זו (עם בנק לאומי) הבעת אמון מצד הבנק ואבן דרך נוספת לקראת הקמת הפרויקט, שגם הוכרז כפרויקט תשתית לאומית, ומקדם את ישראל צעד משמעותי בדרך להגדלת השימוש בחשמל המופק מאנרגיה סולארית נקייה, ומתוצרת כחול לבן. המשמעות המעשית של 250 מגה וואט היא אספקת חשמל לכ-200 אלף בתים בישראל".
"טראלייט" עובדת במקביל גם על פרוייקט "בקעת הירדן" אשר צפוי לספק 350 מגה וואט של אנרגיה סולארית ירוקה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה