השוק

המשבר העולמי יחמיר? העיר שמייצרת את רוב המכשירים נסגרת

שנג'ן, מרכז תעשיית הייצור הסינית, הודיעה לחברות הגדולות ביותר על תחילתו של גל מגבלות חדש בשל "התפרצות" של נגיף הקורונה, והכינה אותן לצמצום העבודה במפעלים
יאיר מור | 
הסגר (צילום freepik)
שֶנְגֶ'ן, העיר שמהווה את ליבת תעשיית הייצור הסינית, הכריזה בתחילת השבוע על חידוש הגבלות הקורונה, בצעד שמאיים להתפתח לשלב חדש במשבר העולמי ההולך ומחמיר, כך מדווחת סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג. הסיבה לסגר: בשבת אובחנו בעיר הנמל 21 נדבקים בקורונה, לעומת 19 ביום שישי. לא, לא שכחנו להוסיף אלפים. עשרים ואחד נדבקים בעיר של 12.5 מיליון תושבים מספיקים כדי להתחיל גל סגרים חדש במסגרת מדיניות ה"אפס קורונה" של הרשויות בסין.
לפי הדיווח, בשלב זה לא הוגבלה תנועת תושבי העיר, אך השלטון המקומי יצר קשר עם 100 החברות הגדולות ביותר הפועלות בעיר והטיל עליהן לעבור לעבוד ב"מעגל סגור" – המקבילה הסינית לשיטת הקפסולות בישראל, שמחלקת את העובדים (או כל אוכלוסייה מוגדרת אחרת) לקבוצות מופרדות שביניהן אסור לקיים כל מגע, כך שבמקרה של התפרצות קורונה בתת-קבוצה אחת, שאר תתי-הקבוצות לא תיפגענה.
בין החברות שקיבלו את הטלפון מעיריית שנג'ן נמנות הון האי תעשיות מדויקות, המוכרת יותר בשם פוקסקון ומייצרת כמעט את כל המחשבים, הסמארטפונים וקונסולות המשחקים הנמכרים בעולם; יצרנית הנפט CNOOC; יצרנית הרכב BYD; ענקיות התקשורת הסלולרית וואווי ו-ZTE; וענקית הרחפנים DJI.
מצד אחד, הרשות הורתה לחברות לעבור למתכונת העבודה המבודדת למשך שבוע בלבד – אך גם גל הסגרים בשנגחאי, שנמשך מחודש מרץ עד יוני והוביל לצמצום העבודה במפעלי טסלה, יצרנית השבבים SMIC, יצרנית האייפון המשנית Quanta ועוד, התחיל באופן דומה. אם ההגבלות הנוכחיות תתפתחנה באופן דומה, עלול להיפגה אנושות הייצור והייצוא של מוצרים כגון אייפון, פלייסטיישן, מחשבים ניידים של כל החברות הגדולות וכדומה.
דובר פוקסקון מסר לבלומברג כי הפעילות במפעל החברה בשנג'ן "נמשכת כסדרה", והוסיף כי מפעל האייפון הגדול ביותר ממילא נמצא בגֶ'נְגְג'וֹאוּ, כך שלא צפויה פגיעה בהשקת הדור הבא של המכשיר, שצפויה לחודש ספטמבר; ZTE ו-DJI סירבו להגיב. וואווי, BYD ו-CNOOC לא הגיבו, וכמוהן גם נציג השלטון המקומי; נציג משרד התעשייה טען שהוא כלל לא מודע לעניין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה