השוק

החרם האמריקאי על סין יעלה לה הרבה יותר מהצפוי

רשתות התקשורת האמריקאיות הגישו לנציבות התקשורת בקשות להחזרים על החלפת ציוד של ספקיות סיניות בסכום גבוה פי שלושה מהערכת העלות של ממשל טראמפ בנוגע לעלות המהלך
יאיר מור |  1
סין וארה"ב (צילום shutterstock, freepik)
נציבות התקשורת הפדרלית (FCC) בארה"ב, המקבילה למשרד התקשורת בישראל, מבקשת מהקוגרס לאשר לה תוספת תקציב של יותר מ-3 מיליארד דולר לתמיכה בחרם האמריקאי על סין.
במכתב ששלחה יו"ר הנציבות, ג'סיקה רוֹזֶנווֹרְצֶל, ליו"ר ועדת המסחר, המדע והתחבורה בסנאט, הסנאטורית מריה קַאנְטְווֶל, והגיע לידי סוכנות הידיעות רויטרס, נאמר כי הנציבות זקוקה לעוד 3.08 מיליארד דולר כדי לממן את תוכנית החלפת הציוד הסיני ברשתות תקשורת אמריקאיות.
החרם המדובר הוכרז על ידי הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ב-2020, לאחר שב-2019 נקבע כי ענקיות התקשורת הסיניות וואווי ו-ZTE, שמלבד טלפונים מייצרות גם ציוד לרשתות תקשורת, חשודות בשילוב "דלתות אחוריות" בציוד שלהן, המאפשר לממשל הסיני לרגל אחר התקשורת ברחבי העולם. לכן, נקבע כי על ה-FCC לעודד ספקיות תקשורת אמריקאיות להחליף את כל הרכיבים של שתי החברות הסיניות בכאלו של מתחרות דוגמת נוקיה וסמסונג, ולפצות אותן על עלות ההחלפה.
העלות הוערכה תחילה ב-1.8 מיליארד דולר, אך הפרישה בפועל תקציב של 1.9 מיליארד לטובת המהלך. כעת, חושפת רוזנוורצל כי גם הסכום הזה לא יספיק: "כדי לממן את כל הערכות העלות ההגיוניות והנתמכות, תוכנית ההחזרים תידרש ל-4.98 מיליארד דולר, המשקפים 'גירעון' נוכחי של 3.08 מיליארד דולר", היא כתבה לסנאטורית קאנטוול ביום שישי. היא הוסיפה כי סך ההחזרים שביקשו הספקיות הגיע ל-5.6 מיליארד דולר, אך הנציבות סיננה כמה מהבקשות והגיעה למסקנה שהסכום המינימלי לבקשות לגיטימיות בלבד עומד על הסכום הנקוב, הגבוה כמעט פי שלושה מההערכה הראשונית.
"בהיעדר הקצאה נוספת, הנציבות תיישם את תוכנית התעדוף שהגדיר הקונגרס", הזהירה רוזנוורצל, ברמיזה כי משמעות הדבר הוא שרק חלק מהרשתות יקבלו החזרים, ככל הנראה בדגש על כאלו המשרתות קהילות חשובות במיוחד (לדוגמא, כל מחוז הבירה).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדינה שבנתה מפציץ בדוק לפולה כל 5 דקות ( ארה״ב) חחחח
    רובי 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הסינים עם של גנבים !!! מי שילם לך מחבר יקר!!!
    סגור