השוק

וואווי מצאה פתרון לחרם: האם היא תהפוך ל"אפל הסינית"?

היצרנית הסינית, שעמדה להשתלט על שוק הסלולאר העולמי לפני שהחרם האמריקאי הפיל אותה לקרשים, מצאה דרך מקורית במיוחד לעקוף את החרם - והיא שואבת לא מעט השראה מאפל
יאיר מור |  1
וואווי (צילום iStock)
מסלול עוקף חרם: מכשירי וואווי עשויים לחזור בשנה הבאה לשוק הבינלאומי, כך גילו מקורות המקורבים לחברה הסינית לאתר בלומברג.
לפי המקורות, וואווי שוקלת בימים אלה צעד דרמטי, שיאפשר ייצור ומכירה של המכשירים שלה בכל העולם למרות החרם האמריקאי שהוכרז על ידי הנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, ולעת עתה נשמר בקנאות על ידי הנשיא הנוכחי, ג'ו ביידן: החברה מנהלת מו"מ עם לפחות שתי חברות סיניות שאינן ב"רשימה השחורה" של ישויות מוחרמות, מתוך כוונה למכור להן את הזכויות לייצר את המכשירים שלה תחת שמותיהן.
שתי החברות הן PTAC ו-TD Tech, שתי חברות סיניות (השנייה נוסדה כשת"פ של וואווי ונוקיה ב-2005) שמשווקות מוצרי תקשורת אך נכון לרגע זה נהנות מגישה לכל התעשייה המערבית שוואווי איבדה בעקבות החרם האמריקאי: יצרנית השבבים הטייוואנית, TSMC; ענקית רכיבי התקשורת האמריקאית קואלקום; מערכת ההפעלה של גוגל, אנדרואיד, והיישומים שמגיעים איתה; מצלמות, מסכים ושבבים תוצרת סמסונג ו-LG הקוריאניות; ועוד.
אם המהלך ייצא לפועל, וואווי תמכור לשתי החברות רשיונות לייצור מכשירים שתוכננו על ידה. כך המכשירים שלה, שנחשבו לפני החרם למכשירים הסיניים האיכותיים ביותר והתחרו לא בסיניות אחרות אלא בסמסונג ואפל, יחזרו לייצור המוני ולשוק המערבי, תחת שמות מותג אחרים אך עם אותם רכיבים – למעט המעבדים של וואווי (או ליתר דיוק חטיבת HiSilicon), שגם הם נאסרו לייצור ושימוש במערב. מדובר בהמשך ישיר למכירת מותג המשנה ה"צעיר" של וואווי, נובה, והפיכתו לחברה עצמאית לכאורה, שעד כה עסקה בעיקר במכירת מכשירים שתוכננו על ידי וואווי אך 'הודבק' עליהם לוגו אחר. המכשיר הבא של המותג אמור היה להיות הראשון שפותח באופן עצמאי לחלוטין, אך עתה, נפתח הפתח להמשך מתכונת הפעילות בו נובה ממשיך להיות מיתוג מחדש של מכשירי וואווי, שיכולים להימכר ברחבי העולם מפני שמי שמייצר אותם בפועל אינו וואווי, למרות שהעיצוב נעשה על ידה.
מודל העבודה הזה יהפוך את וואווי להיפך הגמור של אפל: האחרונה אינה מייצרת ולו מכשיר אחד, אלא מתכננת אותם מ-א' עד ת' ואז מזמינה את החלקים וההרכבה מקבלנים שמייצרים אותם תחת הלוגו של אפל. וואווי מכוונת לשיטה הפוכה, בה היא תתכנן מכשירים והחברות שירכיבו אותם 'ידביקו' עליהם את הסמלילים שלהן.
לפי המקורות, החברה צופה שמהלך כזה יאפשר לה למכור ברחבי העולם 30 מיליון מכשירים ב-2022 – מספר שלא מספיק אפילו להביא אותה חזרה לחמישיית היצרניות המובילות (כרגע המקום החמישי מוכר כמעט 40 מיליון מכשירים בשנה, ובשנה הבאה זה צפוי לעלות), ובוודאי לא מקרב אותה למקום הראשון, שאותו עמדה לקטוף לפני כשנתיים, רגע לפני כניסת החרם לתוקף.
וואווי סירבה להגיב לדיווח.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מי שקונה וואוי קונה מרגל סיני פרטי,
    מיקי 11/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מכשירים מעולים אבל עם יכולות ריגול מובנות בחומרה, וזה מבאס
    סגור