השוק

התפתחות בפרש יונט: בכיר בפירמת רואי החשבון נחקר

בכיר בפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג ישראל אשר ניהלה את ספרי החשבנות של יוניט קרדיט נחקר היום ברשות לניירות ערך; נכון לעכשיו מסתמן כי אין חשד למעשה פלילי של הפירמה אלא לרשלנות מקצועית
מערכת ice | 
יונט קרדיט (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, freepik)

בכיר בפירמת רואי החשבון ארנסט אנד יאנג (EY) ישראל, אשר ניהלה את ספרי החשבונאות של יונט קרדיט נחקר היום במסגרת החשדות לאי סדרים בקרב חברת האשראי החוץ בנקאית.

ממשרד הרואי החשבון נלקחה גרסה, אולם יש לציין כי נכון לעכשיו מסתמן כי אין בחומר הראיות, הוכחה לכך שבוצעה עבירה אשר גולשת למחוזות הפלילים, אך חוקרי רשות ניירות ערך היו חייבים לגבות את גרסתם מאחר ואלה שימשו המבקרים הן של החברה הפרטית והן של החברה הציבורית.
 


באופן תיאורטי חוסר של עשרות מיליוני שקלים בקופה היה צריך לזעוק לרואי החשבון ולחוקרי הרשות לניירות ערך, נתון שמעלה סימני שאלה רבים סביב התנהלותם. אולם כאמור, בשלב זה ברשות לניירות ערך נוטים לראות את פעולת רואי החשבון (או אי-פעולת רואי החשבון) כרשלנות מקצועית שלא חצתה את הרף הפלילי.

עיקרי החשדות הינן סביב היעלמותם של עשרות מיליוני שקלים ללא דיווחים של החברה, כמו גם אישור עסקאות של בעלי השליטה שלא באופן מסודר ומבוקר. כזכור, במסגרת הפרשה נחקרו באזהרה ע"י הרשות לניירות ערך, שורה של בכירים בחברה, בהם היו"ר שר האוצר לשעבר משה כחלון, שהתפטר לאור הפרשה. לטענת כחלון בכירי החברה שעבדו תחתיו הציגו בפניו תמונה לפיה המידע הקשור בפרשה אינו משמעותי ולא הצריך דיווח לציבור. 

מוקדם יותר היום, איש העסקים שלמה אייזיק התפטר מתפקידו כדירקטור בחברה, במכתב שנשלח מטעמו על ידי עו״ד גיא גיסין מתאר אייזיק כיצד במהלך החודשיים האחרונים, כאשר סביב החברה מתרחשים אירועים קריטיים המשפיעים על התנהלותה ותפקודה, הוא מודר ממידע הכרחי לתפקודו כדירקטור.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה