השוק

יונט קרדיט במתקפה חריפה על המייסד שהתפטר: "בורח מאחריות"

התפתחות דרמטית בפרשת יונט קרדיט: המייסד וחבר הדירקטוריון שלמה אייזיק מתפטר בטענה כי מוסתר ממנו מידע וכי התריע על המחדלים והכשלים בחברה. מנגד, בחברה תוקפים בחריפות את המהלך: "טענותיו מופרכות ואין להן שום אחיזה במציאות"
מערכת ice | 
יונט קרדיט (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, freepik)
איש העסקים שלמה אייזיק התפטר היום (רביעי) היום מתפקידו כדירקטור בחברת יונט קרדיט, ובחרת האשראי החוץ-בנקאית שעומדת תחת חקירת הרשות לניירות ערך, וגל מעצרים של בכירים ששוחררו בערבויות ענק, ביניהם שלמה אייזיק, במתקפה חריפה נגד המהלך: "החברה מצפה מבעלי השליטה לעמוד לצידה ולמלא את מחויבותם כלפיה, ובכלל זה להעמיד לטובתה את הכספים עליהם התחייבו בהסכם".
אייזיק, מבעלי השליטה בחברת יונט קרדיט, שלח היום באמצעות יועציו המשפטיים מכתב לדירקטוריון החברה ובו הוא מודיע כי החליט לסיים את חברותו בדירקטוריון. במכתב שנשלח על ידי עו״ד גיא גיסין מתאר אייזיק כיצד במהלך החודשיים האחרונים, כאשר סביב החברה מתרחשים אירועים קריטיים המשפיעים על התנהלותה ותפקודה, הוא מודר ממידע הכרחי לתפקודו כדירקטור.
בנוסף, טוען אייזיק, באמצעות בא כוחו, כי קיים חשש שהדירקטוריון מסתיר ממנו מידע מאחר ובעבר הוא התריע על מחדלים וכשלים המתרחשים בחברה. אייזיק אף דרש לכנס אסיפה כללית על מנת למנות דירקטורים חדשים לחברה.
דבריו של אייזיק מגיעים על רקע חקירה באזהרה של הרשות לניירות ערך את היו"ר לשעבר, שר האוצר לשעבר משה כחלון.  עיקרי הפרשה סובבים סביב היעלמותם של עשרות מיליוני שקלים מבלי דיווחים של החברה, כמו גם אישור עסקאות של בעלי השליטה שלא באופן מסודר ומבוקר. כחלון עצמו התפטר עם התפוצצות הפרשה בתקשורת. בנוסף לכחלון גם נחקרו בעלי השליטה בחברת האשראי החוץ בנקאית: המנכ"ל המפוטר יצחק אזר, שי פנסו ושלמה אייזיק ששוחררו לפני שבוע בערבויות של מיליונים, וכן יצחק אביתר שניהל סניף בו התגלו גם אי-סדרים בניהול הכספים.

לאחר התפטרותו של מייסד יונט קרדיט, תקפו בחברה את ההחלטה: "טענותיו של שלמה אייזיק מופרכות ואין להן שום אחיזה במציאות. החברה מצפה מבעלי השליטה לעמוד לצידה ולמלא את מחויבותם כלפיה, ובכלל זה להעמיד לטובתה את הכספים עליהם התחייבו בהסכם. ההתפטרות היא ניסיון לברוח מאחריות ואנו מצרים על כך.
כזכור, יונט התקשרה באחרונה עם חברת KCR, בראשותו של אבי קמינסקי, במטרה להביא להבראה ושיקום החברה. KCR צפויה להעביר בזמן הקרוב דו״ח על מצב החברה והפעולות הנדרשות להבראתה. דירקטוריון החברה פעל כל העת וימשיך לפעול בשקיפות ובאחריות למען המשך פעילותה התקינה של החברה. במסגרת זו, החליט דירקטוריון החברה על בחינת הכנסת משקיע לחברה, וכן לסיים את תפקידו של צחי אזר כמנכ"ל החברה, זאת בשל הפרת חובת האמונים שלו כלפי החברה. החברה ממשיכה לנהל ולקדם את עסקיה באופן שוטף".
מטעמו של שלמה אייזיק נמסר כי "שלמה פעל כאיש עסקים אחראי והתריע בפני כלל הגורמים המעורבים בניהול השוטף של יונט קרדיט על שורה של אירועים שפגעו בחברה. התרעות אלו לא זכו למענה הולם ולא נבדקו ותוחקרו על ידי הדירקטוריון, היועצים המשפטיים ורואי החשבון. מבחינתו של שלמה לא נותרה לו ברירה אלא להתפטר מכהונתו, למרות שהוא מאמין בעסקיה של החברה וביכולתה לחזור למסלול במידה ויבוצעו שורה של פעולות למינוי האנשים הנכונים לניהול החברה והובלת הדירקטוריון״.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה