השוק

פרשת יונט: רוה"ח מושכים את חוות הדעת; החברה: "מתנערים מאחריות"

פרשת יונט מסתעפת כשרואי החשבון של החברה, E&Y הודיעו שהם מושכים את חוות הדעת שלהם על הדו"חות מיום הקמת החברה; ביונט מגיבים בחריפות: "מתנערים מאחריות, שירעננו את הביטוח שלהם"
ניצן כהן |  1
פרשת יונט קרדיט (צילום פלאש 90/ נעם רבקין פנטון, shutterstock)
פרשת יונט קרדיט מסתעפת. לאחר מעצרי (ושחרור בערובה משמעותית) של בכירי החברה ובעלי השליטה בה, התפטרות רואי החשבון והגשת הבקשה לתביעה נגזרת, היום מודיעה משרד רואי החשבון E&Y כי הוא מושך, בצעד חסר תקדים, את חוות הדעת שלו על דוחות החברה מאז יום הקמתה. 
משמעות הדברים היא שרואי החשבון אומרים כי אינם ערבים לכך שכל המצגים שהוצגו להם אמת ולכן אינם יכולים לחוות את דעתם על נאותות הדוחות הכספים. לא רק מיום התפוצצות פרשת היעלמות הכסף אלא בכלל, מיום הקמת החברה.

ביונט קרדיט זועמים על המהלך חסר התקדים הזה וטוענים כי E&Y מתנערים מאחריות, לא רק בגלל שכל הנתונים היו מונחים לנגד עיניים והם היו צריכים לראות את אי הסדרים בחברה אלא גם מפני שהם היו רואי החשבון של החברה הפרטיצ, כך שלכאורה לפחות הם ראו את הנתונים מכל כיוון אפשרי.
מיונט קרדיט נמסר בתגובה כי: "החברה רואה בבקשת המשיכה החריגה של משרד EY בריחה מאחריות, תוך ניסיון, שנועד לכישלון, לטשטש ראיות ולכסות על טעויות ברורות ומחדלים שבוצעו על-ידו, כשומר הסף של החברה. 
"יונט קרדיט שומרת לעצמה את הזכות לנקוט בכל האמצעים העומדים לרשותה, לרבות בנקיטת הליכים משפטיים, על מנת להיפרע מכל הנזקים שנגרמו לה על ידי רואי החשבון המבקרים של החברה, משרד EY. כמו כן, החברה ממליצה למשרד רואי החשבון EY ישראל לנער את האבק מביטוח האחריות המקצועית שלהם. 
 
"כזכור, יונט התקשרה באחרונה עם חברת KCR, בראשותו של אבי קמינסקי, במטרה להביא להבראה ושיקום החברה. KCR צפויה להעביר בזמן הקרוב דו״ח על מצב החברה והפעולות הנדרשות להבראתה. 
"דירקטוריון החברה ממשיך לפעול למען המשך פעילותה התקינה של החברה, ובמסגרת זו הודיעה יונט קרדיט על בחינת הכנסת משקיע לחברה. כמו כן, דירקטוריון החברה החליט לסיים את תפקידו של צחי אזר כמנכ"ל החברה, זאת בשל הפרת חובת האמונים שלו כלפי החברה, כאשר הסתיר מהחברה מידע מהותי הנוגע לענייני החברה, נטל מהחברה כספים לצרכיו האישיים וכן, גרם לחברה להתקשר בעסקאות אשר לא אושרו ולא דווחו כדין. 
 
"כמו כן, החברה פנתה לאור גילויים אלו למר אזר להשיב לה במיידי, את כל הכספים שנטל ממנה שלא כדין ובכוונתה להיפרע מאזר ומגורמים נוספים בגין כל הנזקים שנגרמו לה. החברה ממשיכה לנהל ולקדם את עסקיה באופן שוטף".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מתנערים מאחריות?
    בדיחה 07/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כמו שהגנב שנתפס על חם טוען שלא התכוון
    סגור