השוק

פרשת יונט מסתבכת: בקשה לעיקול מיליונים של מנהלי החברה

בעל מניות ביונט הגיש בקשה לתביעה נגזרת נגד בעלי השליטה ומנהלי החברה; בעל המניות הגיש לבית המשפט בקשה לעיקול נכסים אישיים של מנהליה ובעלי השליטה בה; לבקשה צורפו כמשיבים: שר האוצר לשעבר משה כחלון ורואי החשבון
ניצן כהן |  2
יונט קרדיט (צילום פלאש 90/ אוליבייה פיטוסי, freepik)
והנה לאחר מעצר ושחרור בערובה של בעלי השליטה ומנהלי יונט קרדיט מגיע שלב התביעות. מאחר ואחד מבעלי המניות של יונט (רונן אלוש) הגיש בקשה לאישור תביעה נגד המנהלים ובעלי השליטה כתביעה נגזרת ומאחר ואתמול נעצרו (ושוחררו בערובה משמעותית) מנהליה ובעלי השליטה בה, הרי שבשעה האחרונה הוגשה בקשה להטלת עיקולים של 10 מיליון שקל על המנהלים ובעלי השליטה.
לבקשה צורפו כמשיבים גם רואי החשבון ומשה כחלון, מי שכיהן כיו"ר החברה ובעבר שר האוצר.
אין צורך להכביר מילים על פרשת יונט אבל בקליפת אגוז נזכיר כי החברה הסבכה באשראי לא טוב ובהיעלמות של כספים מקופתה. מיד לאחר התפטרות הבכירים ופיטורי מנהל סניף נצרת שלה, נכנסה רשות ני"ע לתמונה ופתחה בחקירה שהבשילה, בשלב זה למעצר ושחרור בערובה משמעותית להבטחת התייצבות בכירי החברה ובעלי השליטה בה לחקירה.

אך טבעי היה הדבר כי בעלי מניות מיעוט יעשו מעשה לצמצם את הנזקים לחברה, ככל שיש כאלה, ואכן הוגשה בקשה לתביעה נגזרת נגדם. בשל הסתבכות העניינים ביקש אלוש שמיוצג על ידי עו"ד ליאור להב.
בבקשה טוען עו"ד להב (בשם בעל המניות רונן אלוש) כי בקשה זו היא חריגה אבל נדרשת לאור השתשלשות העניינים. "...בעלי השליטה בחברה" כך עו"ד להב "הפכו לכאורה את החברה הציבורית יונט קרדיט שירותים פיננסיים בע"מ לפלטפורמה בורסאית לביצוע עבירות פליליות".
עוד מוסיף עוה"ד להב כי "המדובר בפרשה ששוק ההון הישראלי לא ראה מעולם, או למצער לא ראה שנים ארוכות, וחברת יונט קרדיט נקלעה בעטיה לסחרור מסוכן.
"המנכ"ל של החברה פוטר, יו"ר הדירקטוריון מר כחלון ברח ממנה כל עוד נפשו בו, ובעלי השליטה בה, בכללם המנכ"ל שפוטר לאחר שנטל כספים שלה לצרכיו האישיים, מצאו עצמם בימים אלו בחקירת רשות ניירות ערך, בחשד לביצוע עבירות כלכליות בהיקפים גדולים מאוד, דרכונם נלקח מהם והם שוחררו לבתיהם בתנאי מעצר בתנאים מגבילים אגב הפקדת ערבויות במיליוני שקלים" כך עוה"ד להבי בנימוקי הבקשה שהגיש לבית המשפט.
נזכיר כי משמעותה של תביעה נגזרת היא כי בעל מניות בחברה יכול להיכנס בנעליה ולתבוע נושאי משרה בה או בעלי מניות אחרים לרבות בעלי שליטה שברור שללא הגשת התביעה, החברה עצמה תתקשה לתבוע אותם.
מאחר ומדובר בהליך קשה ופולשני הרי שהנפגע (במקרה שלנו בעל המניות ביונט שמיוצג על ידי עו"ד להב) צריך לקבל את אישורו של בית המשפט להגיש את התביעה הנגזרת ולכן ומאחר שהדברים התפתחו לכדי חקירה בעלת אופי פלילי ברשות לני"ע, מבקש עו"ד להב לאפשר לבעל המניו שהוא מייצג לעקל את נכסיהם של המנהלים ובעלי השליטה כדי להבטיח את הסעדים שיבקש במידה ותאושר לו התביעה כנגזרת ויפסק בה לטובתו.
באופן עקרוני, אם תאושר הבקשה לעיקול שהגיש עו"ד להב, הררי שניתן יהיה להבין מהדברים כי עיניו של בית המשפט שזפו את טענותיו של עו"ד להב, ונמצאה בהן ראשיתה של ראיה שמטה את הכף, ולו בשלב הזה בלבד, לטובתו ולכן יש להבטיח את הסעדים שהוא מבקש כאן ועכשיו ומכאן שמדובר בבקשה חריגה ופולשנית שעו"ד מודע לה היטב ואף מודיע על כך לבית המשפט.
מעניין יהיה לראות כיצד מתכוונים שלמה אייזיק, שי פנסו ויצחק אזר להתגונן מפני בקשה זו ובאילו נימוקים וכמובן יהיה מעניין לראות את החלטת בית המשפט. נזכיר ברקע הדברים כי אמש הרשות לני"ע הרימה את נטל הראיה שאיפשר את מעצרם ושחרורם של השלושה תוך הפקדה ערבויות משמעותיות של מיליוני שקלים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כחלון חבר של חיוטא השרמו*א עכשיו ברור למה
    ביביסט 07/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פחלון מגן מערכת המשפט שמר על המערכת לימי סגריר והנה הם הגיעו םחלון לכלא פושע מושחת
    סגור
  • 1.
    יכול להיות שהגישו ליפנהם תיביעה נגזרת על אותו מקרה
    פאול בן חיים 07/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    והם ביחסי. ציבור עסוקים כעת ?
    סגור