השוק

האם ענקית המשחקים הישראלית פלייטיקה בדרך למחיקה?

חברת השקעות סינית שרכשה בחודש שעבר כרבע ממניות פלייטיקה מנסה כעת לגייס הון לרכישה של מניות נוספות, ואולי אף השתלטות כוללת על החברה ומחיקתה מהמסחר בבורסת נאסד"ק
יאיר מור | 
פלייטיקה בנאסדק (צילום יחצ)
קרן ההון הפרטית הסינית Joffre שוקלת השתלטות על ענקית המשחקים הישראלית פלייטיקה, ומנסה לגייס הון לרכישתה, כך מדווחת היום (שלישי) סוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג.
לפי מקורות שדיברו עם הסוכנות, הקרן מדברת עם גופי הלוואות שונים בניסיון לגייס כסף לרכישת מניות השליטה בפלייטיקה, אך טרם ברור האם היא מעוניינת לרכוש רק את רוב המניות או את כולן – מה שיביא למחיקת החברה הישראלית מהמסחר בבורסת נאסד"ק, בה היא נסחרת כיום.
בחודש שעבר כבר נחתמה עסקת ענק במסגרתה רכשה ג'ופרה 25.7% ממניות פלייטיקה מחברות שונות שבשליטת איל ההון הסיני יוּג'וּ שי, המשקיע רבות בתחום הגיימינג, תמורת 21 דולר למניה, וסכום כולל של 2.2 מיליארד דולר. כעת, לפי המקורות, מנסה ג'ופרה לרכוש את יתר המניות שבשליטת החברות של שי, המהוות 34% נוספים מכלל מניות פלייטיקה.
פלייטיקה מוכרת כאחת המפתחות המובילות בעולם של משחקי קזינו חברתי. בינואר 2021 היא הונפקה בנאסד"ק לפי שווי של כ-11 מיליארד דולר, ומאז איבדה כ-60% משוויה, מתוכם 45% בשנה האחרונה. ביום המסחר של אתמול (שני) היא ירדה ב-2.6% נוספים, שווי השוק שלה עומד על 5.3 מיליארד דולר בלבד ושווי המניה הנוכחי שלה הוא במחצית מהמחיר ששילמה ג'ופרה בחודש שעבר. לא ברור כמה תשלם על מניות נוספות.
כאמור, עדיין לא ברור אם ג'ופרה תצליח לגייס הון לרכישת החברה הישראלית, וגם לא האם תסתפק ברכישת מניות השליטה או שמא תבקש לרכוש את החברה כולה. בפברואר אמרה פלייטיקה עצמה כי היא עובדת עם חברת הערכת שווי כהכנה לאפשרות של רכישה ומחיקה מהמסחר, אך זה לא אומר שזה בהכרח מה שיקרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה