השוק

דירוג מניות חברות הביטוח: זו החברה שהפסידה הכי הרבה

חודש מאי היה חודש קשוח בשווקים הפיננסיים. חברות הביטוח מתמודדות עם גל גניבות כלי רכב, עלייה בהוצאות על ביטוחי בריאות והפעם התווספו לחגיגה הפסדי מניהול השקעות; אז מי החברה שהמניה שלה הפסידה לכם הכי הרבה; הדירוג המלא
ניצן כהן | 
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה)
חודש מאי היה חודש קשוח בשווקים הפיננסיים. ההסברים לטלטלה בשווקים שגרתיים למדי: אינפלציה עולה, ריבית עולה, חוסר וודאות עולה ועוד כהנה וכהנה מהטוב הזה. רק מה, כל הטוב הזה לא עושה טוב לבורסות.
באופן עקרוני ההכנסות של חברות הביטוח באות משני מוקדים עיקריים: תחום הביטוח והתחום השני הוא ניהול הכסף. בעוד תחום הביטוח הופך קשה מיום ליום (בטח כששחקנים דיגיטליים תופסים בו נפח גדול יותר) הרי שתחום ניהול הכסף הופך להיות מקור מרכזי יותר (מבין השניים) ביצירת הכנסות ורווחים.

תחום ניהול הכסף מורכב מהפקדות שוטפות ומיתרות מנוהלות. כלומר: אתם מפקידים מידי חודש כסף. מנהל הכסף גובה עמלה על עצם ההפקדה (יותר נכון הניהול השוטף שלה) ולאחר מיכן כשה-1,000 שקל האלה נצברים והופכים ל-2,000 שקל הרי שהוא גובה גם דמי ניהול וכן הלאה.
כשתחום ניהול הכסף מפסיד כסף. כלומר ההפקדות נמשכות כסדרן אבל היתרות מקבלות מכה משמעותית הרי שההכנסות של חברות הביטוח יורדות וכמובן שגם הרווחים. מכאן המשקיעים בבורסה לוקחים את זה שלב אחד קדימה ומאיתים את המודלים שלהם למחירים בשוק וגוזרים מכאן החלטות השקעה. מניות חברות הביטוח הפסידו כסף בחודש מאי והרבה כסף בדיוק בגלל התהליך הזה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה