השוק

אל על חזרה לטוס: "השיבושים בטיסות לא פגעו בנו"

אחרי ששוב שובשו הטיסות באל על, החברה מודיעה כי כבר יומיים שלוח הטיסות שלה חזר לתפקד כרגיל; באורח קסום היא אומרת: "אין לשיבושים בלוח הטיסות השפעה על הרווחיות של החברה"
ניצן כהן |  24
קני רוזנברג (צילום לינקדין/ קני רוזנברג, Magma Images)
אל על מוכיחה שוב שהיא חברה שלא ניתן לנהל אותה: בימים האחרונים החליט ועד הטייסים המיליטנטי שלה לשבש את הטיסות וועד הטכנאים (סליחה אם שכחנו אחד הוועדים) אף שלא לקחת חלק במטס האזרחי ביום העצמאות. מובן שלשיבוש המטס האזרחי ביום העצמאות יש רק השפעה חיובית על החברה (היא לא בזבזה דלק ולא שילמה לצוותים) אבל לשיבושים בלוח הטיסות יש גם יש השפעה על הלקוחות של החברה.
באורח קסום משהו, מודיעה היום החברה לבורסה שלשיבושים בלוח הטיסות אין השפעה על עליה. נו טוב, אם לא קניתם כרטיס טיסה באל על ולכן לא ציפיתם ממנה לכלום, באמת אין לזה השפעה עליכם. אבל משום מה, אם סמכתם על החברה וציפיתם ממנה למשהו, ניתן להניח שהטיסות ששובשו השפיעו עליכם אבל מה זה משנה מה השפיע על הלקוחות הם הרי שוליים כאן.

נזכיר כי אל על סבלה בתחילת משבר הקורונה (כמו כל חברות התעופה בעולם) מבעיות תזרימיות בעיקר בשל העובדה כי אנשים ישבו בבית ולא טסו. אל על יצאה להנפקת בזק במסגרתה התחלפו בה בעלי השליטה, בדרך שנגדיר זאת רק כמוזרה. בעל השליטה החדש, קני רוזנברג, הבין עם מי יש לו עסק והחל לבקש הזרמות כסף מהמדינה (נכון שגם הוא הזרים כסף לחברה אבל בשל העובדה כי זה העסק שלו, הזרמה כזו רק מתבקשת).
שר האוצר אביגדור ליברמן, נענה פעם אחר פעם לבקשות של אל על והזרים לה כסף. פעם זו הייתה מקדמה על חשבון הטסת אנשי ביטחון, פעם זו הלוואה ופעם סתם כי הם אנשים נחמדים (והם באמת אנשים נחמדים) ואל על מצידה הסכימה (באמת תודה) להתייעל ושלחה הביתה לא מעט עובדים.
אבל הטייסים שהם החולייה החלשה בחברה (או החזקה בחברה) שמרו על מעמדם והנה חזרו לשבש את הטיסות והחזירו אותנו באחת לימים בהם הבנו כי - כל שקל שמזרים אליה משלם המסים הוא שקל אבוד - ולכן כדאי לשקול לעשות בחברה מעשה "רשות השידור". כלומר, אם החברה לא מצליחה לעמוד ברשות עצמה, תואיל בטובה לעבור לניהול הכנ"ר ותחתיה תקום חברת תעופה בריאה, יעילה ומתקדמת שתטוס בזמן, תינחת בזמן וכן הלאה.
תגובות לכתבה(24):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 23.
    במקום הערות ציניות
    אפי 05/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    יכולת לעשות עבודה רצינית ולראיין את ראש ועד הטייסים ולשמוע ממנו למה הם בעיצומים.
    סגור
  • 22.
    לסגור
    שרה 05/2022/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צריך לסגור אותה, ולנקים חברה חדשה ובריאה במקומה. בדיוק כפי שעשו עם אלאיטליה, סווסאיר, מאלב ועוד לא טס איתם, וגם ביטלתי את הנוסע המתמיד
    סגור
  • 21.
    ביטולי טיסות באל על (ל"ת)
    דורית 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 20.
    בעיה אחת : טייסים
    טופ פלטינה 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם המנכ״לית ובעלי החברה לא יבינו שבעיית הטייסים היא קבועה כמו בעיית הפרוטקשיין בנגב .. ולכן צריך לייצר לה פתרון בראיה ארוכת טווח ( גם כשאין פיצוץ , לנהל מב״מ ). להביא ולהכשער מסה קריטית של עתודת טייסים ( כן .. שווה לאלעל להכשיר עח עשרות טייסים כעתודה , ששכר הלימוד יגולם כחלק משכרם העתידי) או כל פתרון ארוך טווח, כי מי שלא מבין שהטייסים לקחו את אל על כבת ערובה , לא מבין את המציאות . אני טופ פלטינה באלעל וכותב את הדברים בצער
    סגור
  • 19.
    לא פגע
    דניאל 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פגע גם פגע. אתם שרואים רק את החור שבגרוש. טיפה ועוד טיפה ועוד….. הופכים לזרם. לא פגע?? ממרומי האגו שלכם קצת קשה להבחין אבל כשכבר תרגישו זה יהיה מאוחר מידי.
    סגור
  • טען עוד
  • 18.
    Telaviv
    David 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עודלא החזירו כסף על ביטול טיסות לפני שנה
    סגור
  • 17.
    בושה
    Zg 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא ניתן לקבל שירות מהחברה הזו. עושים טובה שמטיסים אותך ?? לא האמנתי שזה יכול לקרות לחברה הלאומית שלנו. אין עם מי לדבר, מקסימום עונה בוט בוואטאפ שעונה רק על מה שהם רוצים. סתם כדי לתת אשליה ללקוחות שיש עם מי לדבר.
    סגור
  • 16.
    כן לא פגע בכם.אבל דפק אותנו.הפסדנו עסקים בגללכם (ל"ת)
    רן 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 15.
    אתה מחשיב עצמך לכתב??
    גדי 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בשביל להיות עיתונאי לא מספיק לדעת להתנסח יפה. צריך גם לדעת את העובדות. נורא קל להשמיץ, היד שלך על המקלדת מאד קלה. אז 1. לא הטייסים הם שלא היו מוכנים להטיס את מטס יום העצמאות, אלא אנשי התחזוקה (מכונאים) שהחליטו שהם יחנכו את הטייסים, ויראו להם מה זה, ועל דעת עצמם השביתו את המטס. 2. "מעמדם של הטייסים לא נפגע"?? ואללה? קיצצו להם כמעט חצי מהמשכורות, חצי מהאשל, תנאי עבודה, וכל זאת ללא מגבלת זמן! וזה בהסכם שנחתם ע"י הסתדרות ללא הסכמתם. אני רוצה לראות אחד, אחד! מכל הטוקבקיסטים כאן שהיה יושב בשקט במקומם. אבל תכתוב, חופשי, את מי מעניינותהעובדות?
    סגור
  • חלק ממה שרשמת גם את/ה נכון
    לו 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נחתם הסכם שלא בהסכמתם כיון שלא היה ביכולתם להגיע לדיונים למען הלוואה עבור החברה והסכמים שיצילו אותה, השכר נחתך דלא בחצי בכלל אלה ב30% משכר מנופח ולא פרופורציונאלילהתחיל עמו, מעבר לכך שהוא בכל קנה מידה לא הגיוני. אשל גבוה מיתר חברות התעופה בעולם אבל מילא. החברה קיבלה סכום עתק מהמדינה לא בכדי לממן את השכר שלהם. בהקשר למטס זה היה כמחאה על החזירות שלהם, לא מתוך כיף.
    סגור
  • 14.
    לא הטייסים ביטלו את המטס
    אוסקר 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    אלא המכונאים שלא תידלקו את המטוס. מצד שני, הטייסים כן קיבלו שכר, כי הם התייצבו במטוס והכינו אותו לטיסה. כדאי לדייק בעובדות.
    סגור
  • 13.
    חברה קיקיונית
    שמאלנסקי 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לשיבושים לא היתה השפעה על החברה, אבל על הנוסעים שלא טסו ובטח הפסידו כספים על ביטולים בבתי המלון, אטרקציות שנרכשו מראש, רכב שכור וכו. נו למי זה בדיוק אכפת? את מי זה מעניין?
    סגור
  • 12.
    להחרים את אלעל הם לא נפגעו חוצפנים
    שומר ישראל 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם לא נפגעו אנחנו נפגענו ואותם לא מעניין אני לא טס יותר באל על ישנם חברות אחרות שמכבדות את הלקוח.
    סגור
  • 11.
    החברה שעושה בושות למדינה שתיסגר.
    מאיר 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    נמאס מהחברה הזאת נמאס מהמנהלים שלה נמאס מהטיסים שלה והבעלים שלה מספיק שתיסגר כבר נמאס.
    סגור
  • 10.
    כתב חמוץ (ל"ת)
    תומר 05/2022/09
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 9.
    הסיכוי היחיד של החברה: כינוס נכסים והקמה מחדש
    בכיר בתעופה 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 1
    צודק הכותב שמזמין כינוס נכסים כמו חברות תעופה אחרות (סוויס, אליטליה ועוד) גם כך החברה תמצא בתחרות עזה מול העולם אבל לפחות תיפטר מחלק מהדברים שמכבידים עליה: חוב עצום משכורות מנופחות, עודף אנשים ועוד. תקום אל על החדשה עם
    סגור
  • 8.
    כתב עלוב
    אחי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אפילו לא יודע שאת המטס טירפדו המכונאים.
    סגור
  • 7.
    כתב סרקסטי ולא מדייק - שילוב מושלם (ל"ת)
    אלון 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 6.
    כתב טיפש
    Bayden 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כתב טיפש שאינו מבין כלום בעיניני תעופה ובייחוד את החברה החולה אל על. אשאל אותך כתב אדיוט אייך הבית נוהג אם איש הדפוס וחס חלילה יש לי משהו נגדו יקבע את שכרך ? נלך צעד קדימה מה היית עושה אם אותו פלוני דמינוי היה קובע כי תקצץ השכרת 70% ואילו הוא לא יתרום כלום לעיתון בו אתה כותב שטויות. תקן אותי אם טועה
    סגור
  • 5.
    ברור, עם המוניטין המפוקפק, אלעל מתקשה להנמיך...
    מומי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    3 3
    טסתי איתם לאחרונה, ודווקא הייתה חווייה חיובית. אבל, אל על תמיד תחבל בסיכוי שלה להיות ח. תעופה טובה, שירותית, ותחרותית.
    סגור
  • 4.
    לגייס טייסים מחברות בארהב
    נוסע מתמיד 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 1
    כול טייס המוציא אויר חם עם אגו נפוח,יש לפטר אותו לאלתר. חוזה אישי לכול עובד ,ללא קביעות .
    סגור
  • 3.
    חברה מגעילה שפוגעת במדינת ישראל.
    מאיר 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 3
    אל על אני מתפלל שהחברה המגעילה, הזאת תסגראיזה בושות עושים למדינה הבעלים ביחד עם הטיסים שילכו לעבוד בניקוי בתים לא בושה.
    סגור
  • 2.
    אל על- גמרתי איתכם
    צפון 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    6 2
    הפגיעה בנוסעים זה כבר דבר קבוע באל על. לא נוסע איתכם יותר.
    סגור
  • 1.
    הכי שכוניאדה בעולם: אני אתכם גמרתי
    איתי 05/2022/08
    הגב לתגובה זו
    9 0
    יש 1001 סיבות לא לטוס אתכם ומה שיפה אצלכם... אתם כל הזמן מוסיפים עוד.
    סגור