השוק

מאסק מעלה הילוך ברכישת טוויטר: זה בנק ההשקעות שגייס

האיש העשיר בעולם אילון מאסק מתכוון לגייס מימון לרכישת טוויטר ולא להשתמש רק באחזקותיו. לשם כך הוא גייס את בנק ההשקעות מורגן סטנלי, שקרא למשקיעים להצטרף
מערכת ice | 
אילון מאסק וטוויטר
אילון מאסק הוא אולי האיש העשיר בעולם ושווה יותר מ-270 מיליארד דולר, אולם את ההצעה שהגיש לרכישת טוויטר, ב-43 מיליארד דולר, הוא מנסה לממן גם בעזרת אחרים. על פי הניו יורק טיימס, הוא מתכנן להרכיב הצעת רכישה בעזרת מקומות מימון נוספים, והוא עושה זאת בעזרת בנק ההשקעות מורגן סטנלי.
בבנק ההשקעות קראו למשקיעים להצטרף למימון ההצעה לרכישת טוויטר, על פי הפרסום משום שמאסק לא יממן אותו בעזרת כספו בלבד. מייסד טסלה מבצע כעת בחינה של מספר חבילות חוב וביניהן חבילת חוב בכיר (חוב מועדף) והלוואה כנגד מניותיו בטסלה.

אחת החברות ששוקלות להצטרף למימון הרכישה היא חברת הפרייבט אקוויטי אפולו גלובל מנג'מנט. בקרב בכירי טוויטר נבחנות גם הצעות קניה אחרות שהם הזמינו, אחת מהן היא של הפרייבט אקוויטי Thoma Bravo, ששכרה יועצים מבנקי ההשקעות גולדמן סאקס וג'יי. פי. מורגן.
 
כזכור, לפני שבוע וחצי נודע כי האיש העשיר בעולם הציע לרכוש את טוויטר לפי הערכת שווי של 43 מיליארד דולר. עם זאת, טוויטר לא מעוניינת בהצעה, ואף נקטה בצעד דרמטי של תוכנית זכויות בעלי מניות, המכונה "גלולת רעל", למניעתה. במסגרת התוכנית הזו, אם מאסק – או כל אדם או חברה אחרים – ינסה לרכוש יותר מ-15% ממניות החברה, היא תוכל פשוט להנפיק מניות חדשות במחירים מוזלים לבעלי המניות האחרים כדי למנוע מהרוכש להפוך ובעל שליטה בחברה.
 
בדיווחים בארה"ב צוין כי מכיוון שאפולו לא מעוניינת ברכישת טוויטר בעצמה, לא איכפת לה עבור מי היא תספק מימון לרכישה כזו – אילון מאסק מצד אחד, או ההצעה הנגדית שמנסה להוביל קרן ההשקעות תומה בראוו מהצד השני.
 
ביום חמישי הבא צפויה טוויטר לפרסם את הדו"ח הרבעוני שלה לשלושת החודשים הראשונים של 2021, והוא צפוי להציג הפסד של 17 סנט למניה – מה שיהווה מחיקה של כמעט כל הרווח למניה שהשיגה החברה ברבעון האחרון של 2021.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה