השוק

עסקת הענק של אגד מתפוצצת בשנייה האחרונה

השותפות לרכישת אגד קיבלו תנאים מחודשים המהווים שינוי ממתווה עסקת הרכישה, והתנאים החדשים אינן מקובלים עליהן. על פי הדיווחים אגד רוצה 15% במזומן במידי, והשותפות מתנגדות לכך ומאיימות כי אין ודאות להתקשרות בין הצדדים
מערכת ice |  3
אגד
רק לפני כמה ימים התפרסמה רכישת הענק של חברת אגד על ידי קבוצת מגדל ביטוח, קרסו מוטורס, קרן אלומה וקרנות הפנסיה של המורים והגננות, ב-2.8 מיליארד שקל עבור השליטה בחברה (יותר ממחצית 50.01%).
עתה מודיעות השותפות כי אגד העלתה את דרישותיה ולכן העסקה מושהית אם כי יש לציין שאולי תתפוצץ לגמרי אך ההודעה כוללת הסתייגות על אפשרות למו"מ מחודש אם אגד תיסוג מהתנאים.

על פי הודעת קרן אלומה: "במסגרת הודעה שנמסרה לה בכתב מאגד נכללו מספר תנאים המהווים שינוי ממתווה עסקת הרכישה. הקרן ושותפותיה הודיעו לאגד כי התנאים החדשים כאמור אינם מקובלים עליהן. מובהר כי למועד דו"ח זה, אין כל וודאות בנוגע להתקיימות התנאים של ההליך התחרותי לזכייתה של הקרן ושותפותיה או לתנאים הסופיים בהם יתקשרו הצדדים בהסכם מחייב, אם בכלל".
עוד הוסיפו באלומה לכתוב כי "הקרן תשוב ותדווח בדבר כל התפתחות מהותית ביחס להליך התחרותי, בהתאם להוראות כל דין".
כזכור, לפי הודעת אגד, לשותפות היו שבועיים וחצי להעביר 15% מסכום הזכייה כדי להבטיח את זכייתה והבטחת רצינותה. היינו העברת 420 מיליון שקל עד ל-25 באפריל. לכך - קרסו מוטורס, חברת הביטוח מגדל וקרן התשתיות אלומה, השותפות שזכו במכרז של אגד, מסרבות וכי זו דרישה חדשה של אגד ביום שישי האחרון. 
באגד מאידך דורשים זאת כתנאי, וכי אם לא תעבור ההצעה לקרן קיסטון שהציעה לרכוש את אגד לפי שווי של 4.6 מיליארד שקל. השותפות הציעו, כזכור, לרכוש את אגד לפי שווי של 5.6 מיליארד שקל - המשמעות: העברת 2 מיליון שקל לכל אחד מ-1,300 בעלי המניות של אגד.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    אגד חמדנות וגזל, בסבסוד משרד התחבורה
    צדק 04/2022/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק לסחוט עוד ועוד. ההכנסות בתחבורה הציבורית מסובסדות עי משרד התחבורה, קרי אזרחי מדינת ישראל. זא מגיע לנו , לכל האזרחים דיבדנדד.הרי אנחנו מממנים במיסינו את הכנסות אגד. למה רק חברי אגד ?
    סגור
  • 2.
    הכל חמדנות, (ל"ת)
    ויל 04/2022/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    מההה
    שש 04/2022/12
    הגב לתגובה זו
    4 0
    משוגעים, היה תנאי של 5 אחוז תשלום רצינות, למה לשנות בשניה, זו עיסקה הכי הכי . .תנו להם ב5.6
    סגור