השוק

דירוג מניות הביטוח: זו החברה שהניבה את התשואה הטובה ביותר

חברות הביטוח נהנות מהעליות בבורסות וממצבו המשופר של שוק העבודה, אבל תחום הביטוח נמצא בצומת מרכזי. החברות, כך נראה, לא קופצות על ההזדמנות שנקרתה בדרכן; ובכל זאת, דירוג מניות חברות הביטוח לחודש מרץ גלה תמונה מעניינת
ניצן כהן | 
חברות ביטוח (צילום ויקיפדיה)
ענף הביטוח נהנה בשנים האחרונות מהעליות בשווקים הפיננסיים. הוא נהנה גם ממצבו המשופר של שוק העבודה בימים שלאחר הסגרים של 2020. אבל עדיין, נראה שחברות הביטוח לא החליטו בינן לבין עצמן איזה סוג של חברות ביטוח הן רוצות להיות בעוד מספר שנים לא רב, ומכך גם נגזר התמחור שלהן וכמובן מחיר המניה.
ננסה להסביר רגע את מבנה ההכנסות של חברות הביטוח: יש את תחום הביטוח הקלאסי (שמחולק לתתי קבוצות), אלה אמורים להיות עסקי הליבה של חברת ביטוח. הרובד השני הוא תחום ניהול הכסף, כלומר הפקדות של אנשים לקרנות הפנסיה (אבל לא רק) מניבות דמי ניהול והרובד השלישי הוא ניהול ההון של החברה, כלומר ניהול חשבון הנוסטרו.

אם תחום ניהול הכסף די ברור לנו וכך גם תחום ההשקעות של הון החברה, הרי שתחום הביטוח שהוא עסקי הליבה של החברה, עובר מהפכה של ממש. בערך כמו בבנקים, הרגולטור דוחף את שוק הביטוח להשתכלל ומכאן נכנסות (לאט מידי) חברות פינטק ושורטק, אלה יכולות לקחת מוצר בסיס של פוליסת ביטוח (נניח רגע לביטוחים המורכבים) ולהנגיש אותה לכל אדם.
ההנגשה הזו אמורה להביא יותר הכנסות. אבל כאן חברות הביטוח לא אוהבות לפשט את הפוליסה (בערך כמו שהבנקים לא אהבו את פישוט מסמכי הבסיס של ניהול החשבון) ולמעשה לא נערכות למה שיקרה בעתיד - וזה יקרה, זו לא שאלה. השאלה רק מתי.
כאן אם נוציא חברות כמו כלל ביטוח, הפניקס והראל שעוברות מהפכה מיחשובית פנים ארגונית, הרי שאחת החברות המעניינות בענף היא ווישור שרכשה את איילון ולא בכדי. אם ווישור ומיזוג עם איילון - מלא מלא, היא עשויה לעשות לשוק הזה את מה שהשקת הבנק הדיגיטלי של אמנון שעשוע  אמורה לעשות לעולם הבנקאות.
כך או אחרת ובהינתן הדברים הללו הרי ששוויין של חברות הביטוח נגזר בעיקר (כרגע לפחות) מעולמות ניהול הכסף ולכן כששוק העבודה טוב, הבורסה טובה הרי שגם מניות הביטוח נמצאות במצב טוב.
נזכיר דבר נוסף שקרה בחודש מרץ והוא העובדה שהפניקס עברה את מגדל בהיקף תיק ההשקעות שלה. נכון, היא עשתה את (בין היתר) במיזוגים ורכישות אבל לא רק - וזה חשוב והופך למעניין את התחום הזה. וזה מבלי שהזכרנו את נושא השליטה בכלל ביטוח, הרגיעה שמצליח להכניס למגדל המשנה לנשיאת העליון, חנן מלצר וכן הלאה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה