השוק

רשות התחרות מעכבת את הראל ויזל מהשתלטות בענף הספורט

האם רשות התחרות שאישרה רק השבוע להראל ויזל התחזקות בענף הלבשת הילדים, תעצור את ההשתלטות של פוקס וריטיילורס על ענף הספורט? העסקה עם אנרג'ים בתמורה ל-34 מיליון שקל נדחתה, ורשות התחרות לא ממהרת להכריע בנושא
מערכת ice |  2
הראל ויזל (צילום פייסבוק/ מיננה, דימה טליאנסקי)
לפני שלושה חודשים הודיעה חברת פוקס על השלמת העסקה בין חברת הבת ריטיילורס, שאחראית על פעילות מותגי הספורט של החברה, ובין חברת אנרג'ים לרכישת הבעלות תמורת 34 מיליון שקל.
אנרג'ים פעילה בייבוא ושיווק של ציוד ספורט וכושר לשימוש ביתי ולחדרי כושר, ובכך פוקס הייתה מעלה את שליטתה בענף הספורט. אולם שלושה חודשים אחרי, וטרם נשמעה החלטה של רשות התחרות בנושא.
לאחר שטרם התקיימו התנאים המלאים להשלמת העסקי, ובמיוחד קבלת אישור הממונה על התחרות, לריטיילרוס של ויזל לא נשארה ברירה אלא לבקש הארכה מאנרג'ים שניאותה להאריך את התקופה להתקיימות התנאים המתלים והשלמת העסקה עד ליום ה-31 במאי 2022.

ההתמהמהות של רשות התחרות אולי מובנת בהתחשב בעובדה שלפוקס כבר יש דריסת רגל חזקה בתחום הספורט: החברה עם זיכיון למותג נייקי, חנויות פוט לוקר, ורשת מוצרי ספורט "דרים ספורט". חברת ריטיילורס למעשה מאגדת כל תחום הספורט של פוקס.
עם חתימת העסקה, אמר הראל ויזל כי ההתקשרות עם אנרג'ים מהווה נדבך משמעותי באסטרטגיית הצמיחה של ריטיילורס בכניסתה "לתחומים חדשין ומשלימים בעולם הספורט". לדבריו, בחברה כבר מתכננים פתיחה של מספר חנויות בקונספט חדשני, חיזוק הסינרגיה עם דרים ספורט ופיתוח הקשרים עם השותפים העסקיים של אנרג'ים. גם בריאיון לאתר ice, התייחס איש העסקים לנושא ואמר כי " אנחנו הולכים לפתוח 20 חנויות של ציוד ספורט מקצועי".
 
כך או כך, בשוק הלבשת הילדים רשם ויזל וי, כאשר רשות התחרות אישרה לו השבוע לרכוש את חברת מיננה, דרך חברת הבת של פוקס - שילב, בתמורה ל-15 מיליון שקל, ובכך לחזק את השליטה של פוקס בענף הלבשת הילדים.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    חוצפה
    אורני 03/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה אותו האדם שבכה שהעסקים שלו קורסים בזמן הקורונה וקיבל מיליונים
    סגור
  • 1.
    גם בלי אנרגים פוקס שווה קניה (ל"ת)
    אבי 03/2022/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור