השוק

אפל בצרות? ייצור האייפון נעצר

החברה המייצרת את הסמארטפונים של אפל עצרה את הפעילות בשני מפעלים גדולים, ומניות שתי החברות ירדו. מה הסיבה לעצירת הייצור של המכשירים הפופולאריים?
יאיר מור | 
אייפון (צילום pexels)
הון האי תעשיות מדויקות, או בשמה המוכר יותר פוקסקון, נאלצה לעצור את העבודה בשניים מהמפעלים המרכזיים שלה בסין, שלפחות אחד מהם מייצר המוני מכשירי אייפון עבור אפל, כך דווח הלילה בתקשורת העולמית.
הסיבה לסגירת המפעלים היא סגר נוסף בעיר שנג'ן, אחת ממרכזי הטכנולוגיה הגדולים בסין, בעקבות עלייה חדה במספר מקרי הקורונה בשבוע האחרון, כאשר בסין כולה הגיע המספר ל-3,400. שלטונות המחוז הודיעו אתמול כי החל מהיום ועוד יום ראשון הבא העיר כולה תהיה סגורה. רק העובדים החיוניים – כלומר אלה בתחומי המים, הדלק, החשמל, התקשורת, המזון והתברואה, כמו גם סופרמרקטים, בתי מרקחת ובתי חולים – מורשים לעבוד.
"כל האנשים בעיר נדרשים לבצע בדיקות", הודיעו השלטונות, שציינו כי יערכו שלושה סבבים של בדיקות כאלו במחוז שבו 17.5 מיליון תושבים – כמעט פי שניים ממדינת ישראל כולה. "מוצע לתושבים להקדיש תשומת לב רבה ללו"ז הבדיקות בשכונותיהם ולנקוט באמצעי זהירות כאשר הם יוצאים למסירת דגימות DNA. תושבים נדרשים לשוב לבתיהם מייד לאחר שדגימותיהם נאספו". עובדי ממשלה נדרשים לעבוד מהבית או "לשרת כמתנדבים בקהילותיהם".
לפי הודעת פוקסקון, שדווחה על ידי רויטרס ובלומברג, היא לא יודעת להגיד בוודאות מתי תחודש העבודה במפעליה במחוז, אך היא ציינה כי "התאמנו את קו הייצור כדי למזער את ההשפעה האפשרית". המפעל הגדול ביותר שלה למכשירי אייפון נמצא בעיר גֶ'נְגְג'וֹאוּ. למרות זאת, מניית החברה ירדה ב-0.7%, ומניית אפל ירדה ב-2.4%.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה