השוק

ישי דוידי מחסל את ההשקעה בגילת ברווח של 135 מיליון דולר

קרן פימי שמנוהלת על ידי ישי דוידי חיסלה את ההשקעה ההיסטורית והמעניינת בגילת; ההשקעה בגילת הניבה לפימי רווח של 135 מיליון דולר והיא נמכרת ללא חוב עם 80 מיליון דולר בקופה
ניצן כהן | 
ישי דוידי (צילום יונתן בלום)
קרן פימי שמנוהלת על ידי איש העסקים ישי דוידי השלימה את מימוש ההשקעה ההיסטורית והמעניינת בחברת גילת. גילת נזכיר היא אחת ההשקעות המעניינות שביצעה פימי בעיקר בגלל הטכנולוגיה והיכולות שיש בחברה והעובדה שבמשך שנים החברה הייתה בדיסטרס, כלומר מדוכאת ובעלת פוטנציאל השבחה משמעותי.
ישיש דוידי האמין בחברה ובטכנולוגיה וכשהגיעה לנקודה בה הוא יכול לממש, הוא מוכיח שוב שאינו "מתאהב" בהשקעות, מממש אותן כשהוא חושב שהגיע הזמן הנכון ובדרך כלל גם גוזר קופון נחמד למשקיעים שלו.

בעסקה שנחתמה אתמול מכרה פימי את יתרת אחזקותיה בגילת תמורת כ-70 מיליון דולר במניות ובאופציות ובמחיר ממוצע של כ- 8.4 דולר למניה. פימי למעשה מימשה את השקעתה בגילת בתשואה של למעלה מפי 2.7  על ההשקעה כשסה"כ מימוש הקרן 215 מיליון דולר ורווח מצטבר של כ-135 מיליון דולר.
פימי רכשה כ- 34% מגילת במספר פעימות בין השנים 2012-2014 בתמורה לכ-80 מיליון דולר. מאז רכישת השליטה הובילה פימי מהלכים אסטרטגיים במטרה להשביח את ההשקעה. 
הקרן וההנהלה החדשה שמינתה לאחר רכישת השליטה, הובילו מהלכים שכללו הרחבת העומק הטכנולוגי, בוצעו השקעות של מאות מיליוני דולרים במחקר ופיתוח, פיתוח שווקים חדשים והתמקדות בתחומים ייחודיים וחדשניים של תקשורת לווינית כדוגמת IFC ו-CBH.
הוטמעו מתודולוגיות ניהול שכללו שיפור השליטה והבקרה, יעילות תפעולית, חיזוק תזרים מזומנים ועוד. מהלכים אלו שבוצעו במהלך שש וחצי השנים האחרונות העבירו את החברה מהפסד תפעולי בשנת 2012 של כ- 22 מיליון דולר והפסד נקי של 24 מיליון דולר, לחברה המייצרת רווחים ותזרים מזומנים משמעותי, עם מזומן של מעל 80 מיליון דולר (ללא חוב), מחלקת דיבידנדים, בעלת מאזן חזק ואסטרטגית מגובשת לשנים הבאות.
בשנת 2020 נחתם הסכם למכירת חברת גילת תקשורת לווייניים לחברת קומטק תמורת כ-580 מיליון דולר. עקב משבר הקורונה קומטק ביטלה את העסקה ושילמה לגילת פיצוי של 70 מיליון דולר בגין הביטול.
גילת רשתות לוויין מפתחת אמצעים לתקשורת לווינית. פימי הוקמה בשנת 1996 והיא קרן ההשקעות הפרטית הראשונה והגדולה בישראל עם נכסים מנוהלים של מעל 7 מיליארד דולר.
הקרן רוכשת שליטה בחברות ומבצעת בהן תהליכי השבחה משמעותיים. עד כה רכשה הקרן שליטה ב- 99 חברות ומימשה 66 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ- 5.5 מיליארד דולר. הקרן מעסיקה כיום למעלה מ- 55,000 עובדים ופועלת בכ-50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם.
הקרן משקיעה בחברות ישראליות ובחברות שיש להן זיקה לישראל. הקרן השקיעה עד היום במגוון תחומים הכולל את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים. הקרן איננה משקיע בנדל"ן ובחברות בתחום הפיננסים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה