השוק

דו"חות טובים לדיסקונט ניו יורק: התשואה על ההון 8.1%

היקף האשראי שהעמיד דיסקונט ניו יורק ללקוחותיו גדל ב-2021 ביותר מ-17% והסתכם בכ-8.5 מיליארד דולר; עיקר העלייה בפעילות האשראי של הבנק מיוחסת לעלייה באשראי לענפי המסחר ופעילות נדל"נית בארה"ב
ניצן כהן | 
זיו בירון, מנכ"ל דיסקונט ניו-יורק (צילום רמי זרניגר)
דיסקונט ניו יורק נחשב לבנק הישראלי עם הפעילות הגדולה ביותר בארה"ב. הבנק דיווח היום (שני) על תוצאות הרבעון הרביעי של השנה מהם עולה כי הבנק המשיך ליהנות מעלייה בפעילות הכלכלית בניו יורק, דרום פלורידה ודרום קליפורניה מה שהביא לעלייה בהיקפי האשראי שהעמיד הבנק בנוסף להמשך ההכרה מחדש במחיקות אשראי שביצע במהלך שנת 2020.
במהלך 2021 גדלו ההוצאות התפעוליות של הבנק בשיעור של כמעט 9% כשעלייה זו מיוחסת למעבר של מטה הבנק לבניין חדש במנהטן, תשלום בונוסים מוגדלים לעובדים ועלייה בתשלומים ל-FDIC (הרשות הפדרלית לביטוח פיקדונות). 

בסך הכל הסתכמו הכנסות הבנק בשנת 2021 ב-343 מיליון מיליון דולר. הרווח הנקי הסתכם ב-92.3 מיליון דולר. ההכנסות מהפסדי אשראי (ביטול מחיקות משנת 2020) הסתכמו ב-5.1 מיליון דולר (לעומת מחיקה של 37.5 מיליון דולר ב-2020). 
ברבעון הרביעי של השנה הסתכמו הכנסות הבנק ב-92.3 מיליון דולר, הרווח הנקי הסתכם בכ-30 מיליון דולר. הכנסות מהפסדי אשראי הסתכמו ב-4.8 מיליון דולר והתשואה על ההון ברבעון הרביעי, עמדה על 10.5%.
בדיסקונט ניו יורק אומרים שב-2021 נרשמה עלייה בפעילות הבנק הן בסקטור המסחר והן מסקטור ההייטק. נזכיר כי השנה שעברה הייתה שנת שיא בהנפקות של חברות ישראליות בארה"ב. ההנפקות האלה הרחיבו משמעותית את מספר עובדי ההייטק הישראלים שעובדים בארה"ב ואלה, על פי רוב, מעוניינים בשירותים של בנק ישראל. כאן דיסקונט ניו יורק ממוצב מצויין והצליח להגדיל את ההכנסות שלו מפלח השוק הנחשק הזה.
האנליססט ליאור שילה מבית ההשקעות אי.בי.אי כותב בתגוב בתגובה ראשונה לדו"חות הבנק כי דוחות הרבעון הרביעי של אידיבי ניו יורק היו טובים ומציגים מידה של אופטימיות להמשך עבור קבוצת דיסקונט, פעם אחת בשל צמיחת האשראי ופעם שנייה בשל השיפור המתמשך בהוצאות לאחר מספר רבעונים שהציגו עלייה עקב המעבר למטה החדש.
"נכון לעכשיו התשואה המייצגת של הבנק נעה סביב 8%, אך עליית סביבת הריבית מצד אחד ובמידה ועודפי ההון של ניו יורק יצטמצמו, התשואה להון עשויה לגדול בהתאם לסביבה רצויה יותר של כ-10% ואף יותר. נזכיר כי התרומה של אידיבי ניו יורק לקבוצת דיסקונט היא בממוצע כ-15% לאורך השנים ובמידה והמפקח יחליט להפריד את כאל מהקבוצה, תרומתה של אידיבי תהיה מהותית יותר".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה