השוק

בנק לאומי מצרף שותפים נוספים לקרן ההשקעות בטכנולוגיה

היקף ההשקעות בקרן של הבנק צפוי להגיע ל-160 מיליון דולר; המשקיעה האסטרטגית הראשונה בקרן היא קבוצת BRM; לאומי מנהל מו"מ עם משקיע נוסף; הקרן איתרה עד עכשיו מספר מייזמים שיכולים להתאים למדיניות ההשקעה שלה
ניצן כהן | 
חנן פרידמן (צילום Magma Images, אורן דאי)
קבוצת BRM מצטרפת כמשקיעה אסטרטגית לקרן ההשקעות בחברות טכנולוגיה של בנק לאומי. במקביל מנהל הבנק (באמצעות לאומי פרטנרס) מגעים עם משקיע אסטרטגי נוסף. סך ההשקעות של משקיעי העוגן בקרן צפוי להגיע ל-120 מיליון דולר כשיתרת הסכום (שיגיע לכ-160 מיליון דולר) יגיע מהשקעות של משקיעים קטנים יותר.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "השותפות בגראז' עם BRM מהווה אבן דרך משמעותית במימוש החזון פורץ הדרך של לאומי, שמבטיח את חיזוק מעמדו בחוד החנית הטכנולוגי בקרב המגזר הפיננסי בישראל".
 
"גראז'" ("The Garage"), היא למעשה קרן השקעות שמשקיעה, מקימה ומלווה חברות סטארט-אפ בתחומי הפינטק, הסייבר, הדאטה וה-AI. הבנק, מחזיק ב-20% מהבעלות על הגראז'.
המייזם הוקם לפני מספר חודשים על ידי יזמי ההייטק עומר נגר, איל רדלר ושי דן. השלושה הם יוצאי יחידות מודיעין וטכנולוגיה מובחרות שמכהנים, בהתאמה, בתפקידי המנכ"ל, סמנכ"ל האסטרטגיה וסמנכ"ל הטכנולוגיה. עד כה, אותרו בגראז' כמה חברות ויזמים שעשויים להתאים למדיניות ההשקעה, ובשבועות הקרובים צפויים להיחתם עמם הסכמים ראשונים.
התוכנית האסטרטגית של הגראז' היא להקים ולהשקיע בכ-15 חברות סטארט-אפ במהלך תקופה של חמש שנים. הגראז' מתאים הן ליזמים המעוניינים להקים סטארט-אפ לפתרון אתגרים טכנולוגיים קיימים או עתידיים בעולמות הפיננסים, הסייבר, הדאטה וה-AI, והן לחברות בשלבים מוקדמים שכבר פיתחו שירות או מוצר. בשני המקרים, יאפשר הגראז' לחברות לעבוד בסביבה הטבעית שלהן, יחד עם מתן אפשרות לקבל מלאומי ומהשותפים האסטרטגיים הנוספים שירותים, ליווי וייעוץ בנושאים רגולטוריים, פיננסיים, ניהוליים וטכנולוגיים.
כמו כן, תתאפשר לחברות גישה ייחודית למומחים ולדאטה על בסיס שיתוף הפעולה האסטרטגי עם לאומי ועם שאר השותפים. נוסף ליתרונות המעטפת הרחבה שיוכלו הטאלנטים הטכנולוגיים לקבל בגראז', תיבחן האפשרות להטמיע במערכות לאומי את המוצרים והשירותים שיפתחו החברות.
מנכ"ל לאומי, חנן פרידמן: "אני מברך את שותפינו האסטרטגיים החדשים, שמצטרפים אלינו להשקעה, תוך הבאת ערכים מוספים מהותיים, ובכך מביעים אמון בגראז' ובפוטנציאל הייחודי שלו, וזאת, חודשים ספורים בלבד לאחר היציאה לדרך של המיזם הייחודי והחדשני בישראל להשקעה ולליווי של סטארט-אפים ויזמים. השותפות עם  BRMמהווה אבן דרך משמעותית במימוש החזון פורץ הדרך של לאומי שמבטיח את חיזוק מעמדו של לאומי בחוד החנית הטכנולוגי בקרב המגזר הפיננסי בישראל, באמצעות זרוע פעילות שמתמקדת בנושאי הליבה של הבנקאות החדשה שמבוססת מודלים ו-AI".
ערן ברקת, שותף ב-BRM: "אני גאה להוביל יחד עם בנק לאומי ועם יזמי הגראז' שותפות אסטרטגית שתביא ערך ליזמים ישראליים. בחיבור המיוחד הזה בין בנק לאומי, שהם ללא ספק מובילים בחדשנות בעולמות ה-IT, הסייבר, ה-AI וכמובן הפיננסים – לבין היזמים שמגיעים ממיטב היחידות הטכנולוגיות, ועם הצוות שלנו שהוכיח את ניסיונו בהובלת יזמים לפסגות עולמיות תוך השקעה, ליווי וייעוץ לאורך שנים - נוכל לייצר בית לסטארט-אפים ישראליים".
מנכ"ל הגראז', עומר נגר: "אנחנו שמחים לצרף אלינו שותף אסטרטגי נוסף, לצד לאומי, שמגיע עם שנים ארוכות של ניסיון והצלחות בעולם ההשקעות - ומביע אמון במודל הייחודי שבנינו. בקרוב נודיע על שותפים נוספים שרוצים להצטרף להצלחה. אני גאה בכך שאנו כבר נהנים ממגוון איכותי של טאלנטים ומיזמים חדשניים שמעוניינים לשתף פעולה עם הגראז', ובקרוב נכריז על ההשקעות הראשונות שלנו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה