השוק

מאגר לוויתן יקלוט לקוחות מאנרג'יאן ויגדיל את יכולת ההפקה

היקף ההפקה החדש יהיה של 12.5 BCM בשנה כשהמשמעות הכספית היא תוספת הכנסות של כ-150 מיליון דולר בשנה; הגדלת ההפקה מלוויתן באה לאחר עלייה בביקושים לגז טבעי שנובעת בין היתר מהעיכובים בהפקה של אנרג'יאן
ניצן כהן | 
אסדת לוויתן (צילום מתוך אתר leviathanproject)
השותפות בלוויתן נערכות להגדלת הפקת הגז הטבעי מהמאגר. נכון להיום השותפות קיבולת ההפקה מהמאגר עומדת על 12 BCM גז טבעי בשנה ובכוונת השותפות להגדיל את יכולת ההפקה באופן מידי בעוד 0.5 BCM שמשמעותו הכספית היא תוספת הכנסות של 150 מיליון דולר בשנה.
ההערכות במשק האנרגיה מדברות על כך שהשנה צפויה עלייה בביקושים לגז טבעי הן בשל העובדה שתצרוכת החשמל גדלה, הן בשל עלייה בדרישה של הלקוחות מחו"ל והן בשל העובדה שאנרג'יאן מתעכבת בהפקת הגז הטבעי ממאגר כריש. באנרג'יאן עידכנו לפני מספר חודשים שיתחילו לספק גז טבעי במחצית שנת 2022 אולם בשוק האנרגיה מעריכים שהסבירות לעיכובים נוספים של אנרג'יאן גבוהה יותר מעמידה בלוחות הזמנים המקוריים.

נכון להיום היכולת של מאגר תמר לספק גז טבעי מוגבלת בשל העובדה שהמאגר נמצא במקסימום יכולת ההפקה ממנו. המצב בלוויתן הוא שונה וברור שהשותפות שבבעלות דלק קידוחים, רציו והמפעילה שברון מעוניינת למכור יותר גז אך זה לא דבר כל כך פשוט לאור העובדה שגם מאגר לוויתן מוכר גז טבעי בקצב גבוה.
צריך לזכור שכרגע לקוחות של מאגרי כריש ותנין עלולים לעזוב את החוזים שלהם עם אנרג'יאן בשל העיכובים החוזרים ונשנים באספקת הגז ולכן הם נאלצים למצוא חלופה שבדרך כלל תהיה יקרה יותר בשל העובדה שהגז הטבעי משוריין לחוזים קודמים של מאגרי הגז תמר ולוויתן עליהם לוקחים מקדם של גידול טבעי וכן הלאה ולכן אטספקה מהירה ללא מחוייבות ארוכת טווח של לקוח מביאה למחירים גבוהים יותר.
כאן המקום לציין שרק לאחרונה נטשה דליה אנרגיה שמפעילה את תחנת הכוח השניה בגודלה בישראל את החוזה עם אנרג'יאן בשל העיכובים באספקת הגז וחתמה על חוזה ארוך טווח עם מאגר תמר בעסקה בשווי כולל של קצת יותר מ-2 מיליארד דולר, מה שיכול להסביר את ההיערכות של מאגר לוויתן לקלוט לקוחות נוספים מאנרג'יאן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה