השוק
כך אילון מאסק סידר ללארי אליסון מיליארדי דולרים
לארי אליסון רוכב על הראלי של טסלה בשבועות האחרונים כשבחזקו 15 מיליון מניות של החברה. ההשקעה הראשונית שלו עלתה ביותר מ-1,450%
מנכ"ל טסלה, אילון מאסק הפך השבוע לאדם העשיר ביותר בהיסטוריה על פני כדור הארץ. הונו הרקיע שחקים לשיא של 271 מיליארד דולר לאחר שהרץ הודיעה כי תרכוש 100 אלף רכבי טסלה עבור צי ההשכרה שלה, מה שדחף את מחיר מניית חברת הרכב החשמלי.
אבל מאסק הוא לא המיליארדר היחיד שמתעשר בטירוף בעקבות הראלי האחרון של טסלה בשוק המניות. המייסד-שותף של אורקל, לארי אליסון - שגם יושב במועצת המנהלים של טסלה - מחזיק בקצת יותר מ-15 מיליון מניות של חברת הרכב החשמלי, מה שהופך אותו לבעל המניות האישי השני בגודלו של טסלה אחרי מאסק. ביום שלישי, 1.5% המניות של אליסון היו בשווי של 15.5 מיליארד דולר.
חלקו של אליסון בטסלה נחשף לראשונה בסוף 2018, כאשר הפך לחבר מועצת המנהלים של החברה. החברה הודיעה כי אליסון רכש 3 מיליון מניות טסלה מוקדם יותר ב-2018 - כשהיה שווה 58.4 מיליארד דולר - במחיר שלא פורסם. נכון לדצמבר 2018, המניות הללו היו שוות כמעט מיליארד דולר. כעת הוא מחזיק ב-15 מיליון מניות כתוצאה מפיצול מניות של 5-1 באוגוסט 2020. מאז דצמבר 2018, ההשקעה הראשונית שלו עלתה ביותר מ-1,450%.
בנוסף, הוא רכש מאז מספר קטן של מניות, כולל 6,250 מניות תמורת 958 אלף דולר בהנפקת המניות של טסלה בפברואר 2020. לאליסון יש גם 291 אלף אופציות שהוענקו לו ב-2019; אופציות ששוות כיום כ-280 מיליון דולר.
אחזקת טסלה של אליסון מייצגת כ-12% מהונו המוערך ב-129.4 מיליארד דולר. רוב הונו של אליסון מגיע מהמניות שלו ב-35% באורקל, ענקית מסדי הנתונים שהקים ב-1977, כמו גם מהחזקות הנדל"ן שלו הכוללות כמעט את כל האי לאנאי בהוואי.
לפי CNBC, אליסון הוא לא רק משקיע בטסלה. כאשר חשף את חלקו בטסלה ב-2018, אליסון אמר גם שהוא חבר טוב של מאסק בחייו האישיים. אליסון הצטרף לדירקטוריון ב-2018 לאחר שה-SEC הורה לחברה להוסיף שני דירקטורים עצמאיים כחלק מהסדר בנוגע לציוץ של מאסק על העברת טסלה לפרטי ב-420 דולר למניה. בשיא גל החורף של המגיפה, מאסק צייץ בטוויטר בדצמבר 2020 שהוא טס ללנאי במטוס פרטי כדי לבקש מאליסון עצה.
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה