השוק

נטפליקס שוברת שיאים – ומצפה לשבור אותם שוב

החברה הציגה הלילה את הדו"ח הרבעוני שלה, ועקפה את התחזיות. לדבריה, זו רק ההתחלה, והיא מאמינה שברבעון הבא היא עשויה לשבור שיאים חדשים
יאיר מור | 
נטפליקס (צילום pexels)
בניגוד למשתתפי הלהיט הנוכחי שלה, "משחק הדיונון", לא נראה שנטפליקס תצטרך בקרוב להשתתף במשחקים מסוכנים כדי לצאת מחובות: דו"ח החברה לרבעון השלישי של 2021, שהוצג הלילה, כלל לא מעט מספרים מרשימים למדי – ומנכ"ל החברה, ריד הייסטינג, שלבש חליפת אסיר ירוקה שנלקחה מתוך הסדרה הפופולארית, הדגיש כי ברבעון הבא הוא מצפה להציג מספרים שיגרמו לאלה של הרבעון הנוכחי להיראות קטנים.
הכנסות החברה בחודשים יולי עד ספטמבר עמדו על 7.48 מיליארד דולר – בדיוק לפי תחזיות האנליסטים, ומעט מעל התחזיות של נטפליקס עצמה. מדובר בגידול של 16.3% לעומת הרבעון המקביל ב-2020; הרווח התפעולי עמד על 1.75 מיליארד דולר – גידול של 23.5% מלפני שנה; הרווח הנקי הגיע ל-1.45 מיליארד דולר – גידול של 83% מלפני שנה; והרווח למניה היה 3.19 דולר.
במהלך הרבעון הוסיפה החברה 4.38 מיליון מנויים חדשים – כמעט רבע יותר מציפיות החברה עצמה וכ-10% יותר מתחזיות האנליסטים – וכעת יש לה סה"כ 213.56 מיליון מנויים משלמים – גידול של 9.4% לעומת לפני שנה. אם זה לא מספיק, המנויים האלה גם מכניסים לה יותר כסף – המחיר הממוצע שמשלם מנוי עלה ברבעון הזה ב-9%, וההכנסה של נטפליקס למנוי עלתה ב-7%, ו-5% אחרי המרת הסכומים במדינות מחוץ לארה"ב לדולר האמריקאי, שנחלש מאז נקבעו רוב מחירי המנויים.
כאמור, כל המספרים האלה צפויים לדברי הייסטינגס להתגמד אל מול הרבעון האחרון של השנה, בו, לדבריו, "יש לנו כל כך הרבה תוכן שמגיע ברבעון הרביעי, (כמות) שמעולם לא ראינו כמוה, ולכן נצטרך לגשש את דרכנו דרך זה וזה יביא אותנו להתחלה מעולה לשנה הבאה". הוא מצפה לכ-8.5 מיליון מנויים חדשים בחודשים אוקטובר עד דצמבר – מספר שרומז כי החברה מכוונת לשבור את השיא של הרבעון השני השנה, בו הביאה השקת עונה 3 של "דברים מוזרים" לשיא של 8.51 מיליון מנויים חדשים. בשנה הבאה צפוי לו"ז השקות התכנים החדשים להתאזן, לעומת שני הרבעונים האחרונים של השנה הנוכחית בהם התנקזו כל התכנים שהתעכבו בשנה שלפני כן בשל מגפת הקורונה.
למרות הדו"ח המצוין, מניית החברה ירדה הלילה בכאחוז, והבוקר חזרה לעלות, אך בשברירי אחוז בלבד. שווי החברה עומד על מעט מעל 280 מיליארד דולר.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה