השוק

המפץ הגדול: הבנק הדיגיטלי עם רשימת המתנה חסרת תקדים

בבנק הדיגיטלי אומרים שיכניסו את הלקוחות במנות החל ברבעון הראשון של השנה; גורם בכיר בבנק: "אנחנו נעשה שימוש בכלים רגולטוריים חדשים כמו הבנקאות הפתוחה. עמלות נמוכות הן לא חזות הכל"
ניצן כהן |  25
בנק דיגיטלי (צילום pixabay)
ברבעון הראשון של השנה עומד להתרחש המפץ הגדול בעולם הבנקאות. כדי לא להפריז בסופרלטיבים נבין לרגע את התהליך: רפורמת הניוד בבנקאות נכנסה לפעולה אבל עדיין לא קצרה את הפירות שקיוו בבנק ישראל, אם כי הדרך עוד לפנינו.
רפורמת הבנקאות הפתוחה היא זו שאמורה להיות הבוסטר לתחרות כשמי שכל זה נועד עבורו (או לכבודו) זה הבנק הדיגיטלי החדש שיושק ברבעון הראשון של השנה הבאה. כל הדברים האלה יכולים להיות המפץ הגדול בעולם הבנקאות הישראלי והם יכולים להיות גם הפלופ הגדול - זה קרב במשקל כבד.
באופן טבעי כולם מכוונים למקום שהבנק הדיגיטלי החדש יציע שירותים בעמלות נמוכות אבל כדאי להגיד את האמת: עמלות נמוכות הן לא חזות הכל בטח לא כשמדברים על ניהול משק בית. איפה כן העמלות משחקות תפקיד? בכל מה שנוגע לשוק ההון, שם הבנקים גובים עמלות גבוהות מאוד עד כדי שחיקה של התשואות בעוד בתי ההשקעות גובים עמלות נמוכות מאוד עד כדי שאנשים בתקופת הסגרים העבירו המון כסף מהמערכת הבנקאית לבתי ההשקעות הפרטיים.
הבנק הדיגיטלי הוא פרויקט בנקאות מהפכני של אמנון שעשוע, ההשקה שלו כאמור, תהיה רק ברבעון הראשון של 2022, אבל כבר עכשיו עוד לפני ההשקה, רשימת ההמתנה של מבקשי השירות העתידי של הבנק עומדת על כ-50 אלף לקוחות.
לאור זאת, ננסה לנתח את המצב החדש ולהבין את הפוטנציאל הגדול שהוא טומן בחובו: נכון להיום העלות של לקוח בבנק מסורתי עומדת על 2,500 שקל בשנה. זה כולל את התפעול, הסניפים, הפקידים, המערכת האחורית שאינה חשופה ללקוחות אבל היא חשובה מאוד, הסכמי שכר ישנים וכן הלאה. בבנק הדיגיטלי מכוונים לכך שהעלות הממוצעת של לקוח בשנה תהיה 800 שקל בשנה, וזה חיסכון דרמטי.
בבנק הדיגיטלי מתכוונים לעשות שימוש בחיסכון הזה בכמה מישורים: המישור הראשון הוא מישור "הצעות הערך" כלומר עמלות נמוכות יותר, ריביות נמוכות יותר וכן הלאה - לא מתוחכם מידי אבל נו, גם שווה משהו.
איפה כן מתכוונים להשקיע בבנק הדיגיטלי? במערכות טכנולוגיות וזה משמעותי, נסביר: הבנק הדיגיטלי נמצא בסופו של תהליך הקמה של מערכת בינה מלאכותית שתנתח את פעילות הלקוח וזה אומר שכשהלקוח מתחיל שיחה (בין אם פרונטלית ובין אם בצ'ט) עם הבנקאי שלו, הבנקאי מכיר את הלקוח והוא יכול לקצר את זמן השיחה, להפוך אותה ליעילה יותר לכולם ולהתפנות מהר יותר ללקוח הבא. זה אומר שיח יעיל יותר וקצר יותר שמתאים לעידן של שיחות קצרות ותכליתיות.
מדובר בקצה המזלג של יתרונות הבנק שצפויים לחצות את כלל השימושים הפיננסיים של לקוחות בנק כולל שימוש באשראי, השקעות, וניירות ערך. לצד העובדה שמדובר סוף סוף בהתקדמות של צעד נוסף בעולם ההתנהלות הפיננסית הפרטית לכיוון העולם הטכנולוגי. 
כאמור, אחד הנתונים המעניינים הוא רשימת ההמתנה שהולכת וגודלת בבנק הדיגיטלי והיא יכולה ללמד על הצימאון של הציבור לתחרות בתחום הבנקאות ועם מעט סיוע רגולטורי המהפכה הזו יכולה להצליח, בטח עם רשימת המתנה ענקית של 50 אלף איש.
תגובות לכתבה(25):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 18.
    חסר משהו בכתבה
    צביקה 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לא מופיע "מודעה" כי ברור שזו כתבה מטעם...
    סגור
  • 17.
    כתבה ממומנת על ידי הבנק הדיגיטלי... (ל"ת)
    דניאל 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 16.
    עמרו שיהיה פטור מעמלות!!!!!
    צדק 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הפרסומים כל הזמן דיברו על פטור מעמלות מה קרה זה הפך לעמלות נמוכות?????עשו יח"צ חזק ועכשיו מתחילה להתבהר התמונה?
    סגור
  • 15.
    המפץ האמיתי
    אריק 10/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המפץ האמיתי כבר כאן, והוא אגודות אשראי כמו "אופק" שכבר פועלת והרעיון המרכזי הוא שמעבר לתנאים האטרקטיביים בעלי הבנק הם חברי האגודה ואין ניהול למטרת רווח עבור בעלי מניות. זו המהפכה האמיתית. שירותי הבנקאות של אופק יתחילו מהרבעון הראשון של 2022 וזה יהיה , כאמור, המפץ האמיתי.
    סגור
  • מקוה שאתה צודק
    חכם בלילה 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שלמתי 1000 ש"ח דמי חבר, שלא ירדו לטמיון ח"ו
    סגור
  • טען עוד
  • 14.
    בנק עם חורים
    רודף צדק 09/2021/29
    הגב לתגובה זו
    1 2
    נתקלת בבעיה מי יפתור אותה? אגב לא ניראה לי שהעמלות ירדו היום אתה יכול להתמקח עם מנהל הבנק על גובה העמלות, לך תתמקח עם מחשב. תמיד נרצה לשפר ואכן לאורך זמן שיפרנו את השירות בבנקים, למרות שאנו משלמים על כך יותר אבל לא הייתי רוצה לחזור אחורה כשבנק התנהל כמו משרדי הממשלה כיום. בקיצור אין נוסחאות פלא ועדיין אני מעדיף שבמקרים קיצוניים תהיה לכולנו אפשרות להתקשר למענה אנושי.
    סגור
  • 13.
    זה לא המפץ הנכון
    לקוח בלי כוח 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    3 1
    סביב הבנק של שעשוע יש הרבה סימני שאלה. כנראה אין לו שום ייתרון יחסי ולכן לא יהיה כאן שום מפץ אלא יותר התנפצות המהפכה האמיתית תבוא כנראה מכיוון אחר, אולי ממיזמים פיננסיים של חברות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל או אפל
    סגור
  • 12.
    מציע לחכות ולראות אם המפץ הזה מחזיק מעמד
    אורן 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    או מתנפץ לאנשים בפנים כמו הרבה מפצים אחרים שכבר היו פה ..ראו ערך רכב חשמלי למשל..
    סגור
  • מסכים!!
    לקוח בלי כח 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    2 1
    המהפכה הפיננסית לא תבוא מהבנק של שעשוע, שיש הרבה סימני שאלה סביב יכולותיו ויעילותו. היא תבוא מכיוונים אחרים לגמרי. ייתכן שהיא תבוא ממיזמים פיננסים של ענקיות הטכנולוגיה כמו גוגל או אפל.
    סגור
  • 11.
    הוא לא מפתח שום מערכות טכנולוגיות
    מנהל פינת החי 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    2 1
    חברת טאטא ההודית מפתחת אותן אחרי שזכתה במכרז בנק ישראל.
    סגור
  • 10.
    המלצה לקובעי מדיניות בבנק הדיגיטלי.
    גיל 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 1
    תכניסו מאות אנשי qa שיבדקו את התוכנה שיבטיחו תקינות וניקיון מברכים כמה שאפשר. כמו כן אל תחסכו באנשי back office שיתנו מענה טלפוני לציבור הלקוחות. כמי שעבד שנים רבות במחלקת המחשב בבנק , ישנה הרבה מאד עבודה אל מול הרגולטור והרבה תשומת לב לבנקאות ה "אפורה" . לא הכל זה ai ומשחקי מודרניזציה.
    סגור
  • 9.
    כמה גדול יהיה המפץ הגדול?
    דיגי טלי 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    בנקאות דיגיטלית זה לא ממש חדש. ועם היקפי פעילות קטנים הבנק הדיגיטלי לא יהיה יעיל וזול.
    סגור
  • 8.
    יותר מדי פעמים הם מזכירים שלא תהיינה אצלם עמלות נמוכות
    מיכל 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    מקווה שזה כדי להרגיע את המתחרים ולא באמת כי אחרת הנפילה שלהם תהיה חזקה וכואבת. תיזכרו בכל העסקים הנלהבים שהבטיחו ''חוויה , שירות , מקצוענות'' אבל היו יקרים ונמוגו מחיינו כמו עלים נידפים ברוח
    סגור
  • 7.
    דיגיטלי
    יוגל 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הרי אליבא שכולי עלמא שכל הבנקים הם דיגיטלים ומה שונה הבנק הזה מהיתר? למען האמת בשום פרמטר.כמו כל בנק הוא גדל מרווח מלקוחותיו כך גם הבנק החדש.לקרוא לבנק בשם כזה יתכן וזה מרחיק לקוחות בוגרים יותר.הבנק במקרה הטוב אולי יוסיף לתחרות אך הוא יהיה כמו כל הבנקים.יעילים וטובים.
    סגור
  • 6.
    מי משלם לבנק שלו 2500 שקל בשנה?
    דודו 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    ברור כי הבנק הדיגיטלי לא יצליח כי הוא בנק של מחיר ולא של ערך. מהוזלת המחיר אף אחד לא יעבור בנק אלא מיצירת ערך. אחרי שבנקים כמו ירושלים ואיגוד נכשלו בחשבון עו"ש ללא עמלות או בעמלות מוזלות מגיעים עדיין בנקים שלא למדו את ההיסטוריה ומנסים אסטרטגיה דומה. זה הזוי. ברור כי המהלך ייכשל והבנק לא יתרומם. מי משלם עמלות של 2500 שקל בשנה באיזו פלנטה? אהה יגידו על המינוס נוזיל לכם אבל זה לא אפשרי כי לכל אחד יש דירוג וסיכון אי אפשר לתת מינוס במחיר זול
    סגור
  • אני משלם 10-15 ש"ח לחודש בבנק מזרחי, איך 2500 ש"ח לשנה? (ל"ת)
    גל 01/2022/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • תקרא שוב, עלות שנתית לבנק
    משה 09/2021/27
    הגב לתגובה זו
    1 0
    2500 שקל זה עלות של הבנק על כל לקוח. זה לא עמלות שאתה משלם, אלא כמה עולה לבנק לנהל לך את החשבון.
    סגור
  • הלקוח לא משלם 2500
    עמי 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הכוונה שלבנק יש עלויות, בעיקר משכורות מנופחות בגלל הסכמי שכר. לבנק הדיגיטלי העלויות יהו שליש מזה, לכן יוכל לתת עמלות נמוכות
    סגור
  • לבנק הזה יש חסרונות לגודל
    דודו 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    לבנקים גדולים יש עלויות גבוהות של שכר, אבל זה בטל בשישים לעומת היתרונות לגודל של בנקים אחרים כמו לאומי ופועלים. לא סתם הבנקים הגדולים יותר רווחיים כי היתרונות לגודל שם מאוד משמעותיים הרבה מעבר לתשלום של שכר שגבוה נניח גם ב-50% יותר. תחשוב שכר גבוה ב-50% שנפרס על מאות אלפי לקוחות עודפים, זה בטל בשישים ואפילו גרושים. מי שכותב ססמאות כאלה מהבנק לא מבין בבנקאות. לא ראיתי שום ערך אמיתי שהבנק הזה נותן מעבר להוזלות וססמאות של "בנקאות חדשה", סורי הם לא הביאו שום מהפכה לשולחן. מחזיר את כולם כאן לאיגוד ובנק ירושלים שהיו שנים הכי זולים ולא התרוממו. איגוד נמכר למזרחי ובנק ירושלים החליט לנטוש את העו"ש בכלל כי זה לא עובד. בשורה התחתונה: בלי ערך חדש ואמיתי, ויש כזה בהשקעות, פתרונות תכנון פיננסי ועוד, אין שום ערך אמיתי. לשחק במגרש של עוד אחוז הלוואה זול או לוותר על עמלה כזו או אחרת, בזבוז זמן שלהם ושלנו. רשימת המתנה זה לא לקוחות משלמים, סורי.
    סגור
  • 5.
    עוד כתבה פרסומית עם ססמאות ריקות
    לקוח בלי כח 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    7 1
    המילים "רשימת המתנה חסרת תקדים" חסרות משמעות, משום שמעולם לא הייתה בישראל רשימת המתנה לבנק כלשהוא...
    סגור
  • 4.
    לא ממהר לשום מקום
    קובע 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    .
    סגור
  • 3.
    בלי...
    אורי24 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 1
    עמלות טובות למסחר בבורסה והכי חשוב, בלי ריבית טובה לפקדונות אז אין להם סיכוי להצליח,יהיו בדיוק כמו פפר שלא מעניינים אף אחד
    סגור
  • 2.
    איך נכנסים לרשימת המתנה? (ל"ת)
    מאיר 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 1.
    מאחל לכם שתאכלו את בנק הפועלים (ל"ת)
    רמי 09/2021/26
    הגב לתגובה זו
    5 0
    סגור
  • בנק הפועלים
    יוספה 10/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בנק הפולנים
    סגור