השוק

פייבר ניפצה את התחזיות, אבל מורידה את הציפיות

ענקית "כלכלת החלטורה" הישראלית רשמה רבעון שובר שיאים, בין היתר בזכות הקורונה – אבל היא מודה שזה לא יימשך לנצח
מערכת ice |  1
Fiverr (צילום ויקיפדיה)
עונת הדו"חות ממשיכה לנפק תוצאות מדהימות מצד חברות ההייטק בעולם בכלל ובישראל בפרט. היום תורה של פייבר התל-אביבית להציג את הדו"ח הרבעוני שלה לחודשים אפריל עד יוני 2021, ולהתגאות בהישגים שלה, לא רק ביחס לשנת הקורונה שבה הכלכלה סבלה מהאטה עולמית, אלא גם לעומת השנים הרגילות שלפניה.
הכנסות פייבר ברבעון השני של 2021 עמדו על 75.3 מיליון דולר – עלייה של 60% לעומת הרבעון המקביל אשתקד ושיא גם ביחס לרבעונים שניים בשנים שלפני המגיפה. ה-EBITDA – הכנסות בניכוי מסים וניכויים – עמדו על 7.4 מיליון דולר – כמעט פי שניים וחצי מהנתון המקביל בשנה שעברה, שעמד על 3.1 מיליון דולר.
עם זאת, החברה רשמה הפסד תפעולי בגובה 8.3 מיליון דולר, לעומת הפסד של 600,000 דולר בשנה שעברה, ובשורה התחתונה היא רשמה הפסד נטו בסך 13.3 מיליון דולר ו-37 סנט למניה, לעומת הפסד של 100,000 וסנט למניה ברבעון המקביל.
החברה ציינה כי הפעילות באתר שלה, מחלוצי עידן "כלכלת החלטורה", שמאפשר לכל אחד להציע שירותים שונים תמורת מחיר התחלתי של חמישה דולרים, רשמה שיאים, עם 4 מיליון קונים פעילים – 43% יותר מ-2.8 מיליון הקונים הפעילים לפני שנה, והסכום הממוצע שמוציא קונה בשנה עלה ב-23%, מ-184 דולר לפני שנה ל-226 דולר השנה. בנוסף, שירות הפרסום הפנימי של האתר, שזכה לשם הייחודי "חלטורות מקודמות", הגיע להכנסות של מיליון דולר ברבעון.
מייסד ומנכ"ל החברה, מיכה קאופמן, והנשיא וסמנכ"ל הטכנולוגיות, עופר כץ, ציינו שניהם בדו"ח כי פייבר מהווה פתרון מושלם לעידן הקורונה, הגורם לרבים להעדיף לבצע או להזמין עבודות מהבית. מצד שני, החברה הוסיפה כי היציאה ההדרגתית מהסגרים והבידודים שהסתמנה ברבעון האחרון (אם כי נסוגה מעט בשבועות שמאז תחילת הרבעון השלישי), צפויה להוריד את רמת הפעילות באתר בשל החזרה של רבים להיפגש בעולם האמתי כדי להציע או לשכור עובדים. לכן, היא הורידה את תחזיות הרווח לרבעון הנוכחי ולשנת 2021.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הלוואי שהם יפשטו רגל
    gri 08/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחראים להזניית כל המקצועות שהם מפרסמים שם.
    סגור