השוק

רעידת אדמה: מיקרוסופט איבדה חוזה בשווי 10 מיליארד דולר

מחלקת ההגנה האמריקאית ביטלה מכרז ענק בשווי 10 מיליארד דולר, בו זכתה מיקרוסופט לפני כשנתיים, והודיעה כי תקיים מכרז חלופי בהשתתפות מיקרוסופט ואמזון. ההודעה הביאה לירידה במניית מיקרוסופט ועלייה במניית אמזון
יאיר מור |  2
ג'ף בזוס ביל גייטס (צילום אינסטגרם ויקיפדיה)
פגיעת ברק בענן: מחלקת ההגנה האמריקאית הודיעה לפני זמן קצר על ביטול של "חוזה ג'דיי" - אחד הפרויקטים הגדולים בהיסטוריה של מחשוב הענן, שבו זכתה מיקרוסופט.
לפי הודעת המחלקה, "בשל דרישות מתפתחות, שמרנות ענן מוגברת והתפתחויות בתעשייה, חוזה הענן 'ג'דיי' לא עונה יותר לדרישות שלו". לכן, הוחלט לבטל את החוזה, שאמור היה להכניס למיקרוסופט 10 מיליארד דולר בעשור הקרוב.
JEDI, ראשי תיבות של Joint Enterprise Defence Infrastructure ("תשתית הגנה ארגונית משולבת"), הוא תוכנית ענק שנועדה לבניית תשתית מחשוב ענן חדשה עבור הפנטגון. ב-2019 זכתה מיקרוסופט במכרז, אך המתחרה הגדולה שלה, אמזון, תבעה מייד בטענה שהנשיא דונלד טראמפ, שלדבריה מוטה נגדה בשל שנאה אישית למייסד ג'ף בזוס, מנע ממחלקת ההגנה לבחור בה כזוכה במכרז.
עוד בנושא:
מאז נגרר העניין בבית המשפט, למרות דו"ח מהשנה שעברה שקבע כי לא ניתן להוכיח שטראמפ השפיע על תוצאות המכרז, ורק בסוף השבוע האחרון הודיעה גם אורקל כי הגישה תביעה דומה נגד זכיית מיקרוסופט במכרז. עתה, רומז דובר של מחלקת ההגנה כי התביעות, שהקפיאו את יישום החוזה עד להחלטה סופית של בית המשפט, הן הסיבה לביטול המכרז: "עם הסביבה הטכנולוגית המשתנה, התבהר שחוזה הענן 'ג'דיי', המעוכב מזה זמן רב, כבר אינו עונה על הדרישות למילוי חללי היכולות של מחלקת ההגנה", הוא אמר.
עם זאת, לפי הודעת המחלקה עדיין יש לה צורך בתשתית ענן חדשה - אך במתכונת שונה, שכבר זכתה לשם הקוד JWCC, או Joint Warfighter Cloud Capability ("יכולות ענן מלחמתיות משולבות"). המחלקה כבר הודיעה כי שתי החברות היחידות שיוכלו להתמודד במכרז הזה הן אמזון ומיקרוסופט, אך חברות אחרות יוכלו להשתלב בו בתפקידים קטנים יותר.
ההודעה הביאה לזינוק של כ-3.5% במניית אמזון ולירידה של כ-0.4% במניית מיקרוסופט. מיקרוסופט זקוקה למכרז הזה יותר מאמזון, שכן לפי נתוני חברת המחקר Canalys מהרבעון הראשון, חטיבת Amazon Web Services (בקיצור AWS) של האחרונה שולטת בלא פחות מ-32% משוק מחשוב הענן העולמי, בעוד מיקרוסופט ניצבת במקום השני בפער ניכר עם 19%.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מניית מיקאסופט
    זם 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שקר. הכתבה מה 6/7 ויום אחר, י המנייה עדיין עולה
    סגור
  • 1.
    אז מה הטענה של אורקל? (ל"ת)
    . 07/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור