השוק

כמה הרוויח מי שהשקיע בפייסבוק דווקא כשכולם ניבאו לה נפילה?

לפני קצת יותר משנתיים הסתבכה פייסבוק בעקבות חשיפה לפיה סייעה לקמפיינים של הברקזיט וטראמפ על ידי שיתוף פעולה עם חברה שניצלה את המידע האישי של המשתמשים כדי לשטוף את מוחם ללא ידיעתם. התקשורת זעמה ונגד החברה התנהל קמפיין עוצמתי - אבל מי שחשב לטווח ארוך והשקיע בה בזמן שאחרים עזבו יכול להתגאות השבוע ברווח מכובד מאוד
יאיר מור | 
מארק צוקרברג (צילום בלומברג pixbay)
17 במרץ 2018 תהיה יום שפייסבוק תעדיף ודאי לשכוח: בתיאום מושלם יצאו שניים מכלי התקשורת המרכזיים בעולם בכתבות ענק אודות מה שנודע לאחר מכן כשערוריית קיימברידג' אנליטיקה - חברה מחקרית לכאורה שניצלה את הגישה שפייסבוק העניקה לה למידע על אנשים כדי להשפיע על הצבעתם בבחירות, והביאה כביכול לנצחונו של דונלד טראמפ על הילארי קלינטון. הזעם היה עצום; הרשת החברתית הואשמה בכך שהפכה לכלי לשטיפת מוח, פשוטו כמשמעו, וברחבי העולם נפתח קמפיין עוצמתי נגדה, שבמובנים רבים ממשיך עד היום. 
את היום הקודם (והאחרון לאותו שבוע) של המסחר בבורסת נאסד"ק נעלה פייסבוק על שווי מניה של 185 דולר. את יום המסחר הבא, לאחר אותו סוף שבוע נורא, היא התחילה מכ-172.5 דולר, ואת אותו שבוע מסחר היא סגרה בשווי מניה של פחות מ-160 דולר - ירידה של כ-14%. ביום שלישי שלאחר מכן כבר צנחה לשפל של 152.22 דולר למניה - השווי הנמוך ביותר שלה מאז 7 ביולי 2017. 
רבים האמינו שזו תחילת סופה של הרשת החברתית הגדולה בעולם, ומשתמשים רבים נטשו אותה - אך מי שהיה חכם דיו להשקיע בה דווקא אז, יכול היה להירגע מהר מאוד, שכן לאחר פחות מחודשיים היא כבר חזרה לשוויה לפני השערורייה, ובאמצע יולי כבר עברה את ה-200 דולר. ב-26 בחודש היא צנחה שוב במשך כשבוע, ולאחר עוד שבועיים חיוביים החל גל צניחות נוסף, שהביא אותה בשפל למחיר של 124 דולר בלבד, בערב חג המולד של אותה שנה. עם תחילת 2019 היא חזרה לעלות, לעתים בקפיצות חדות, ומאז ועד תחילת 2020 כל ירידה שחוותה התאזנה תוך ימים בודדים. ברבעון הראשון של 2020, רגע לפני שהקורונה הפכה למגיפה עולמית, היא חוותה את הירידה הארוכה ביותר שלה אי פעם, שהביאה אותה פעם נוספת אל מתחת ל-150 דולר למניה, אך מאז תחילת הסגרים המגמה היתה ברורה: מעלה ומעלה. 
ביום שני, כידוע, חצתה החברה את רף הטריליון דולר בשווי הכולל, ומנייתה סגרה את יום המסחר במחיר של 355.64 דולר. מי שהשקיע בפייסבוק, במהלך אותו סוף שבוע שהוביל אותה לשנתיים הקשות בתולדותיה, הרוויח תשואה של כ-92%, כך שאם השקיע 1,000 דולר הכסף שלו שווה כעת כמעט 2,000. מי שחיכה כמה ימים והשקיע בחברה בסוף השבוע שלאחר תחילת הירידה היה יכול להרוויח 123% תשואה, ולקבל על השקעה של 1,000 דולר 2,230 דולר כעת. יומיים נוספים של סבלנות והשקעה בנקודת השפל של אותו חודש יכולה היתה להניב עד 133% תשואה, כלומר 2,330 דולר מהשקעה של 1,000.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה