השוק

קרן פימי מוכרת נתח מחברת האבטחה G1 לפי שווי של חצי מיליארד שקל

הקרן בניהולו של ישי דוידי מוכרת כ-16% מקבוצת שירותי האבטחה לשוק המוסדי תמורת כ-85 מיליון שקל על פי שווי חברה של כ-530 מיליון שקל, אותה הנפיקה ב-2018. כמה תרוויח מהמכירה?
שרון טל | 
ישי דוידי (צילום יונתן בלום)
קרן פימי בניהולו של ישי דוידי הודיעה היום (רביעי) על מכירה של 16% מחברת האבטחה G1 בה היא מחזיקה, תמורת כ-85 מיליון שקל. המכירה משקפת לחברה שווקי של 530 מיליון שקל.
פימי רכשה את הפעילות מידי תאגיד G4S העולמי בשנת 2017 וביצעה בה תהליכי השבחה משמעותיים, ביניהם רכישת חברות ומיזוגן בחברה. בסוף 2018 הנפיקה פימי את G1. הרווח של פימי על ההשקעה עד כה הוא למעלה מפי שניים, המשקף תשואה שנתית של מעל 25%. 
לאחר עסקה זו הקרן החזירה את כל השקעתה בחברה. היא תמשיך להיות בעלת השליטה ותחזיק כ-50% ממניות החברה בשווי שוק נוכחי של כ- 270 מיליון שקל. בקרן מדגישים כי פימי פימי תמשיך להוביל מהלכים אסטרטגיים שישיאו צמיחה לחברה גם בעתיד ויכניסו אותה לשווקים חדשים.
G1  נוסדה בשנת 1937 בשם "חברת השמירה", הצטרפה לתאגיד G4S העולמי בשנת 2002 וביולי 2017 נרכשה ע"י קרן פימי. בסוף 2018 הפכה הקבוצה לציבורית לאחר שקרן פימי הנפיקה אותה. הקבוצה בעלת רקורד מרשים בתעשיות האבטחה, הביטחון, והבטיחות בישראל. מאז הנפקת החברה ב-2018, חילקה דיבידנד בהיקף של 80 מיליון שקל ותשואה המניה המתואמת לדיבידנד עומדת על כ-38%.
קרן פימי הפועלת בישראל מאז 1996 מנהלת נכסים של מעל 5.5 מיליארד דולר. עיקר המיקוד שלה הוא ברכישת שליטה בחברות וביצוע תהליכי השבחה. עד כה רכשה הקרן שליטה ב- 93 חברות ומימשה 63 מהן בהיקף עסקאות של למעלה מ- 5.5 מיליארד דולר.
הקרן מעסיקה כיום למעלה מ- 30,000 עובדים ופועלת בכ- 50 מפעלים בישראל ועוד עשרות מפעלים וחברות ברחבי העולם. הקרן משקיעה בחברות ישראליות ובחברות שיש להן זיקה לישראל. הקרן השקיעה עד היום במגוון תחומים רחב הכולל את מרבית ענפי התעשייה, המסחר והשירותים. הקרן איננה משקיע בנדל"ן ובחברות בתחום הפיננסים.
עד היום השקיעה הקרן, בין היתר, בחברות ריטליקס, ריווליס, נובו-לוג, מגל, תמי 4, המלט, אורמת, אופיר, סקופ, מדטכניקה, חמת, גילת מערכות לווין, מטרו מוטור, תאת טכנולוגיות, אורדן, אלוני, איטונג, כרמית, נירלט, תדיראן קשר, ליפמן, פורמולה סיסטמס, אוריין, רבל, פריורטק, סולבר, גבעון, ח. מר, אוברסיז, נייר חדרה, מפעלי חמצן וארגון, פולירם, יוניטרוניקס, גלעם, דלק-סן, G1 מערכות בטחון, BIRD, אורביט, SOS אנרגיה, עמיעד, סימפליויה, שטרן, ImageSat , Aitech , קמהדע, רימוני תעשיות, אליקים בן ארי, רפא ועוד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה