השוק

בכירים במשק מתגייסים למיזם שישקיע עד 250 אלף דולר ביזמים פורצי דרך

הזוכים יעבדו צמוד עם גורמי מפתח במגזר העסקי הוחברתי. בין חברי הצוות בתכנית ניתן למנות משקיעי הון סיכון, מנכ"לית פייסבוק, מנכ"ל המשרד להגנת הסביבה לשעבר ועוד
שרון טל | 
דניאל שרייבר, מייקל אייזנברג, ישראל דנציגר (צילום יחצ תנועת אור)
אתגרי משבר הקורונה מולידים גם תכניות חדשות לתמיכה במיזמים שיסייעו ליציאה מהסחרור וינועו iceלצמיחה מחדש של המשק. כעת, שורת אנשי עסקים ובכירים במשק, נרתמו לפרויקט משותף בשם "מדינה למופת" בהובלת תנועת "אור", שישקיע עד 250 אלף דולר ביזמים פורצי דרך, כשהדגש הינו על פרויקטים שיענו על אתגרי התעסוקה ויסייעו בשיפור החוסן הכלכלי תעסוקתי של משקי הבית בישראל. התחומים הנכללים בפרויקט הינם בתחומי התעשייה, התעסוקה, בריאות ותיירות ועוד.
בין חברי הצוות המוביל את התכנית ניתן למנות את: מייקל אייזנברג, ממשקיעי ההון סיכון המובילים בארץ, דניאל שרייבר, שהוביל את חברת Lemonade להנפקה בנאסדק לאחרונה, רוני פלמר, מייסד ומנכ"ל תנועת אור, עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק, ישראל דנציגר, מייסד ומנכ"ל Digital Fuel, שכיהן בעבר כמנכ"ל משרד הגנת הסביבה, פרופ' דן אריאלי, פרופ' גילה קורץ מהמכון הטכנולוגי HIT, ד"ר דנה הלר, מומחית בניהול סיכונים Tech for Good ואליאור בר שמנהלת את המיזם בתנועת אור.
היזמים שיצליחו להביא בשורות חדשות גם יזכו להשקעה משמעותית במסגרת הפרויקט של עד 250 אלף דולר, אך לא רק. הם יעבדו צמוד עם אנשי מפתח מובילים ויתחברו למשקיעים ובכירים מהעולם העסקי והחברתי, לרבות סיוע בליווי ויישום בשטח וביצירת Beta site בישראל כולל חיבורים לרשויות מקומיות, סיוע בקידום מדיניות וחיבור לקהלי יעד או לקוחות.
ישראל דנציגר, מייסד ומנכ"ל Digital Fuel, מנכ"ל משרד הגנ"ס לשעבר: " אני שמח מאוד לראות יוזמה וחדשנות פוגשים עשייה חברתית. כמי שמשלב בין תחומים אלו שנים רבות, אני ממליץ בחום להצטרף, ליזום ולחדש למען תושבי מדינת ישראל והעולם כולו. אין דבר מאתגר, מספק ומשמח מזה."
דניאל שרייבר, מייסד ומנכ"ל Lemonade: "משבר הקורונה האיץ תהליכים שהתקדמו גם כך לאיטם - ובכך פתח צוהר לעתיד. פתאום, כשכולם עובדים מהבית, העולם משתטח ומתכווץ. אין יתרון לעבודה מניו יורק על פני ירוחם - אבל יש יתרון לכישורים ולעסקים שנבנו לעולם דיגיטלי. כאן טמונה ההזדמנות. מיזם 'מדינה למופת' מחפש יזמים.ות בעלי חזון ואנרגיה לממש אותה!״. 
מייקל אייזנברג, מייסד ושותף מנהל קרן Aleph:  "המשבר שפרץ בעקבות התפרצות נגיף הקורונה הוליד תוך תקופה קצרה עולם אחר, והביא אותנו לחשוב מחדש על הכל. מיזם 'מדינה למופת׳ צמח מתוך המשבר, מתוך רצון ליצר חוזה ערכי-כלכלי חדש, על מנת לבנות יחד את עתיד מדינת ישראל. המיזם משקיע ביזמיות וביזמים שיעצבו את עתיד ישראל. אנחנו מחפשים יזמיות ויזמים יצירתיים ופורצי דרך, בעלי יוזמות שישנו את המציאות ויאפשרו פרנסה בכבוד לכל איש ואישה. אם יש לכם יוזמה שתשנה לחלוטין את פני התעסוקה בישראל, אנחנו נשקול להשקיע בכם".
רוני פלמר, מייסד ומנכ"ל תנועת אור: "היינו צריכים לעשות את הצעד הזה כבר מזמן, אבל הקורונה מאיצה בנו. עיקר המיזם הוא ביכולת שלו לעסוק גם בתמונה הגדולה ובתוצאות בהיקפים משמעותיים של אלפי משרות וגם להגיע לכל משק בית בכל מקום ולתת לו מענה של משרות, שיפור אפשרויות ההשכלה, ההכנסה והגישה לשוק התעסוקה ובכך ליצור חוסן ושגשוג". לדבריו הוסיף מנהלת המיזם של מדינה למופת, אליאור בר: "אנו נמצאים בימים מאתגרים שמציבים בפנינו דילמות חדשות ומחסומים שלא התוודענו להם עד כה, בד בבד הם מהווים גם הזדמנות מצוינת להוביל, ליזום ולחדש. אנו מאמינים כי זוהי השעה להעז, לבנות ולנקוט בפעולות שיחזקו ויבססו את המשק הישראלי וקוראים ליזמים להוביל את שינוי פני התעסוקה הישראלית". 

רוני פלמר ואליאור בר מתנועת אור. צילום: יח"צ
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה