השוק

רשתות המסחר עתרו לבג"ץ: הנחות בארנונה גם לעסקים גדולים

התאגדות רשתות המסחר בעתירה לבג"ץ בשינוי תקנות הממשלה להנחות בארנונה לעסקים שנפגעו באופן משמעותי ממשבר הקורונה ודורשים החלה גם לעסקים גדולים
יהודה לוינגר | 
התאגדות רשתות המסחר (צילום פייסבוק/דדי ריזל, יחצ, דימה טליאנסקי)
התאגדות רשתות המסחר עתרו לבג"ץ היום (חמישי) על אפליה פסולה בין עסקים בהוראת הממשלה להנחות בארנונה בעקבות משבר הקורונה.
על פי החלטת הממשלה, עסקים קטנים ובינוניים שנפגעו משמעותית מהמשבר הכלכלי יקבלו הנחות  בשיעור של 95% בתשלום הארנונה. העסקים אותם הגדירה הממשלה כזכאים הם כאלו שמחזור העסקאות בשנת 2019 הינו מתחת לסך 400 מיליון שקלים. 
התאגדות רשתות המסחר, האופנה וההסעדה עתרו לבג"ץ נגד מה שלהגדרתם הינו אפליה במיסוי. בעתירה שהוגשה באמצעות עורכי הדין אסף שובינסקי, חן שומרת ושקד שטרופר ממשרד יוסי לוי ושות' נטען כי ההחלטה "יוצרת אפליה פסולה ואסורה בין עסקים על יסוד קריטריונים ומאפיינים בלתי רלוונטיים בעליל, ומהווה אבסורד של ממש".
לדברי ההתאגדות, תכלית החלטת הממשלה בתקנות הנחה בארנונה מטרתה לסייע לעסקים שנפגעו משמעותית בשל משבר הקורונה ואילו בפועל העסקים שנפגעו באופן המשמעותי ביותר, "העסקים הגדולים", אינם זכאים להנחה כלשהי.
בעתירה הוסיפו כי המחזיקים בנכסים רבים ובשטחי מסחר משמעותיים, שפעילותם נגדעה באבחה אחת, ממשיכים לשלם הוצאות עצומות, לרבות דמי שכירות וארנונה בהיקפים אדירים (תולדה של שטחי השכירות שאינם מנוצלים), ובהתאם גם מתערערת יכולתם לשרוד כלכלית, ודווקא הם ממשיכים לשלם את מלוא תשלומי הארנונה.
לאור זאת, טוענת ההתאגדות כי החלטת הממשלה האמורה אינה מידתית, נגועה באפליה פסולה בין עסקים, ופוגעת אנושות בחופש העיסוק של עסקים גדולים רבים וביכולת התחרות החופשית שלהם מול עסקים אחרים.
שר הכלכלה עמיר פרץ: "פטור גוף מארנונה לכל עסק שנסגר".
בדיון חירום שנערך שלשום (שלישי) בזום עם מנהלי רשתות הקמעונאות הגדולות בישראל, הנחה שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ את בכירי המשרד ליצירת מתווה מול משרד האוצר לפטור מארנונה עבוד עסקים שנסגרו בעקבות הסגר בתקופת הקורונה. על פי המתווה יינתן פטור גורף ללא תלות בגודל העסק או במחזור הכנסותיו.
​עוד הוסיף שר הכלכלה כי: "המדינה חייבת לשקם את מערכת היחסים עם הציבור ולהשיב את האמון, הן עם כלל האזרחים, והן עם המגזר העסקי, באופן נקודתי, ולעבוד קשה בכדי להצליח בעניין זה. ככל שההנחיות אינן ברורות, הוגנות או הגיוניות, תיווצר כלכלה שחורה, המדינה תפסיד, גם העסקים ובוודאי האזרחים. כיום המדינה עדין מנתחת את המצב בכלים שהיו רלוונטיים לגל הראשון. אנחנו כבר לא שם, והגיע הזמן לעבור לניתוח ופעילות בכלים מתאימים, כדי לצלוח את המשבר לא רק בריאותית אלא גם כלכלית, חברתית ואנושית. כלכלה אנושית לא מבדילה בין העסקים ובין המועסקים ואנחנו צריכים להיות כבר במקום אחר בימים אלו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה